شناسهٔ خبر: 22621797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر اقتصاد در کرمان:

۴۵ درصد از استعلامات کشور توسط ۵ دستگاه پاسخ داده می‌شود

R7860/P1486/S6,67/CT11

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به موانع فضای کسب و کار در کشور گفت: ۴۵ درصد از استعلامات کشور توسط ۵ دستگاه قضائی، نیروی انتظامی، وزارت اقتصاد، وزارت کشور و وزارت بهداشت پاسخ داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین میرشجاعیان‌حسینی امروز در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان اظهار داشت: شعار دولت یازدهم از ابتدای تشکیل بهبود فضای کسب و کار بوده و بر همین اساس هیئت مقررات‌زدایی یا هیئت تسهیل اخذ مجوز تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مجوزهای کشور اهم از کسب و کار و غیر کسب و کار باید در این هیئت شناسنامه‌دار شود گفت: سامانه ایران مجوز در این راستا راه‌اندازی و تاکنون بالغ بر دو هزار مجوز در این سامانه ثبت شده است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه بررسی مجوزها و اینکه استناد قانونی دارند یا خیر، باید توسط این هیئت بررسی شود افزود: اکثر مجوزهای کشور مقررات قانونی داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی حدود یک چهارم مجوزات کشور را می‌دهد خاطرنشان کرد: برای هر محصول کشاورزی یک مجوز از جهاد کشاورزی صادر می‌شود که اکثر آنها موردی است.

میرشجاعیان‌حسینی با بیان اینکه نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور تهیه شده است گفت: قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اقتصاد، وزارت کشور و وزارت بهداشت جزو 5 دستگاه اول استعلام‌دهنده کشور هستند و حدود 45 درصد از استعلامات کشور توسط این 5 دستگاه پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به موانع کسب و کار در کشور افزود: مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برای تسهیل صدور مجوزها، ایجاد ساختار سیستماتیک، نظارت و رصد به‌صورت هوشمند با استفاده از فنآوری اطلاعات و ارتباطات که امکان وقوع تخلف را به صفر نزدیم می‌کند راه‌اندازی شده است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: اتاق اصناف 58 درصد استعلامات کشور را دریافت می‌کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی در مجموع 78 درصد استعلامات کشور را دارند. 

میرشجاعیان‌حسینی تصریح کرد: برای هر ایرانی و اتباع غیرایرانی که اجازه کار در کشور دارند یک کارت پوشه ملی در نظر گرفته شده که می‌توانند همه مجوزهای خود را در این کارت پوشه از طریق سامانه پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما