شناسهٔ خبر: 22621325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف قاین:

۲۱۷ مسجد شهرستان قاین به عنوان موقوفه انتفاعی است

R41348/P1486/S6,56/CT11

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با بیان اینکه در این شهرستان ۶۶۵ موقوفه و یک هزار و ۴۷۴ رقبه وجود دارد که در سال گذشته ۳۰۰ رقبه از موقوفات سنددار شدند گفت: ۲۱۷ مسجد در شهرستان نیز به عنوان موقوفه انتفاعی تحت پوشش اداره اوقاف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام حسین رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیبایی وقف برای واقف و جامعه همیشه باقی می‌ماند و به راستی این سنتی حسنه و چشمه همیشه جاری است.

وی با بیان اینکه وقف امری مهم بوده که باید به معنای واقعی خود که فرهنگ موقوفات است در جامعه ترویج داده شود افزود: در شهرستان قاین هزار و 474 رقبه وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: از ابتدای امسال 7 وقف جدید در شهرستان داشتیم و تاکنون در راستای اجرای نیات مذهبی و اجتماعی واقفان نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه شده است.

رحیمی افزود: مردم قاین در زمینه احسان و کمک به دیگران ممتاز هستند و این شهرستان از زمان‌های قدیم دارای موقوفه‌های شاخصی از جمله موقوفه مدرسه جعفریه بوده است که نیت آن طلاب حوزه علمیه این شهرستان است.

وی اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 300 رقبه از رقبات موقوفات سنددار شدند و پرونده‌های اختلافی و اثبات مالکیت سه فقره از موقوفات در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با بیان اینکه عملیات عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان قاین در حال انجام است که بیشترین میزان هزینه‌ها از محل کمک خیرین تامین می‌شود، افزود: اجرای طرح آرامش بهاری، اجرای طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی و یاس نبوی از جمله طرح‌های اجرایی این اداره است.

وی بیان کرد: در این شهرستان 665 موقوفه وجود دارد که در بیشتر موقوفه‌ها نیات واقفان عزاداری سیدالشهدا است و از ابتدای سال با به روز‌رسانی و ساماندهی اجاره‌های موقوفه‌ها و املاک وقفی درصدد بالابردن بهره‌وری موقوفات و نیات هستیم.

رحیمی افزود: 217 مسجد در شهرستان نیز به عنوان موقوفه انتفاعی تحت پوشش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما