شناسهٔ خبر: 22621201 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

توقف سرخابی ها مقابل نمایندگان مشهد

صاحب‌خبر -

آرمان- روز گذشته هفته دوازدهم لیگ برتر با انجام 6 دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین مسابقات سپاهان موفق شد تراکتورسازی را شکست دهد و استقلال نیز مقابل سیاه جامگان با تساوی بدون گل متوقف شد. پرسپولیس نیز مقابل پدیده نتیجه ای بهتر از رقیب سنتی خود کسب نکرد.

توقف پرسپولیس

در آخرین مسابقه هفته تیم های پرسپولیس و پدیده در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند. در دقیقه 3 حرکت دیدنی گادوین منشا درون هجده قدم و عبور از چند مدافع پدیده در نهایت با شوت زمینی او همراه بود که توپ با برخورد به تور کنار دروازه راهی اوت شد. دقیقه 13 حرکت عرضی محسن مسلمان و شوت پای چپ او را جلالی راد به راحتی از آن خود کرد و بازی را به سود تیمش آغاز کرد. دقیقه 27 حرکت فوق العاده گادوین منشا و پاس عرضی او درون هجده قدم برای علی علیپور با ضربه او همراه شد که دروازه بان پدیده به خوبی آن را دفع کرد. دقیقه 35شوت از پشت محوطه جریمه امیری را دروازه‌بان پدیده مهار کرد. دقیقه 37شایان مصلح از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شد! دقیقه 44شوت محمد قاضی از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت. بعد از این صحنه بیرانوند به مدافعان معترض شد که چرا به این بازیکن فرصت شوتزنی می‌دهید! دقیقه 58مسلمان کرنر پرسپولیس را ارسال کرد و این ضربه هم حاصلی برای سرخپوشان نداشت. پرسپولیس در این بازی به دلیل مصدومیت و محرومیت بازیکنانی مثل فرشاد احمدزاده، طارمی و ... تیم همیشگی نیست. دقیقه 61 در شرایطی که پرسپولیس به‌رغم در اختیار داشتن مالکیت توپ در ایجاد موقعیت ناکام بود، در این لحظه شوت محسن مسلمان چسبیده به محوطه هجده قدم از بالای دروازه راهی اوت شد تا کمی هواداران تهییج شوند. دقیقه 64 شوت محمد قاضی از پشت محوطه جریمه در دو مرحله توسط بیرانوند مهار شد که اعتراض هواداران به این دروازه بان با علامت هیس بیرانوند به جایگاه هواداران همراه شد. دقیقه 73 اینبار شوت راه دور محمد انصاری به قصد باز کردن دروازه پدیده مشهد که با فاصله راهی اوت شد. دقیقه 75 ارسال کرنر محسن مسلمان را سیدجلال حسینی با ضربه سر راهی دروازه پدیده کرد که توپش با اختلاف کمی از تیرک افقی راهی اوت شد. دقیقه 84خانزاده به داور معترض شد و درگیری لفظی با داور داشت. زرگر معتقد بود بازیکن پدیده در حال اتلاف وقت است. دقیقه 86برخورد اکبر صادقی با محمد انصاری باعث مصدومیت مدافع پرسپولیس شد. این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. دیدار پرسپولیس و پدیده اما با حاشیه‌هایی همراه بود: دقیقه 23 بازی علیرضا بیرانوند به حالت نه چندان خوبی به مدافعان و هافبک‌های تیمش که به راحتی اجازه حمله کردن به بازیکنان پدیده را دادند، اعتراض کرد که سیدجلال با قراردادن انگشت سبابه‌اش جلوی بینی خود از بیرانوند خواست ساکت باشد. کاپیتان پرسپولیس خودش در ادامه به بازیکنان پرسپولیس تذکر داد. در دقیقه 42 علیرضا بیرانوند بر سر محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه فریاد زد که این موضوع با اعتراض شدید تماشاگران مواجه شد. هواداران پرسپولیس از دروازه‌بان تیمشان خواستند که کار خودش را انجام دهد که این موضوع با ناراحتی شدید بیرانوند همراه شد. اوسیانو کروز دستیار کی‌روش در اوایل نیمه اول در ورزشگاه حاضر شد تا تماشاگر بازی باشد. پرسپولیس با این تساوی و به رغم توقف پارس جنوبی شانس صدرنشینی را از دست داد. پارس جنوبی، پرسپولیس و پیکان در پایان هفته دوازدهم در رده های اول تا سوم جدول قرار دارند.

تساوی استقلال

تیم‌های استقلال و سیاه‌جامگان در مشهد مقابل هم قرار گرفتند. در دقیقه اول مسابقه سانتر جابر انصاری با ضربه سر فرشید اسماعیلی به بیرون رفت. دقیقه 2 سانتر جپاروف از نقطه کرنر جلو پای شهباززاده افتاد ولی ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت. دقیقه 6 سانتر امید نورافکن جلو پای شهباززاده افتاد اما کیفیت بد زمین باعث شد توپ بالا برود و این موقعیت عالی از دست برود. دقیقه 14 خسرو حیدری با حرکتی تکنیکی چند بازیکن سیاه‌جامگان را جا گذاشت اما سانتر زمینی او به‌راحتی در دستان کرمی قرار گرفت. دقیقه 18 خطای روزبه چشمی پشت محوطه جریمه استقلال روی مهاجم سیاه‌جامگان با اعلام خطا از سوی داور همراه شد. ارسال بلند بادامکی روی این ضربه با اختلاف از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. دقیقه 30 پاس فوق‌العاده نورافکن از سمت چپ سجاد شهباززاده را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد ولی ضربه این بازیکن به‌دست کرمی برخورد کرد و در ادامه بازیکنان سیاه‌جامگان توپ را به کرنر فرستادند. دقیقه 35 ضربه ایستگاهی بلند امید ابراهیمی را گلر سیاه‌جامگان به‌راحتی مهار کرد. دقیقه 44 سانتر جابر انصاری با جای خالی شهباززاده به اسماعیلی رسید اما صربه سر او به‌راحتی در دستان کرمی قرار گرفت. دقیقه 53 حرکات ترکیبی بازیکنان استقلال با سانتر فرشید اسماعیلی از سمت چپ همراه شد اما ضربه شهباززاده راهی به دروازه نداشت. دقیقه 58 ضدحمله سریع بازیکنان سیاه جامگان با پاس حسین بادامکی به یرکوویچ همراه شد اما ضربه او را حسینی به کرنر فرستاد. دقیقه 64 پاس عمقی پشت دفاع سیاه‌جامگان در موقعیت تک به تک با گلر به جابر انصاری رسید اما ضربه بی‌دقت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 69 شوت سنگین قائدی از پشت محوطه جریمه با برخورد به دیرک دروازه به زمین برگشت. دقیقه 75 ضربه امید ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف زیاد به بیرون رفت. دقیقه 77 سانتر امید ابراهیمی با ضربه سر جابر انصاری همراه شد اما ضربه او با واکنش خوب کرمی همراه شد. دقیقه 87ارسال خوب ابراهیمی با ضربه سر امید نورافکن همراه شد اما داور این حرکت نورافکن را خطا اعلام کرد. دقیقه 91 پاس روزبه چشمی توپ را در موقعیت ایده‌آل به قائدی رسید اما ضربه خودخواهانه او از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 93 سانتر امید ابراهیمی در 6 قدم به جابر انصاری رسید اما ضربه آرام او به‌راحتی در دستان کرمی قرار گرفت.

شکست سنگین تراکتورسازی

در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته، تیم‌های پرطرفدار شهرستانی سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان به میدان رفتند. سپاهان و تراکتورسازی در حالی به مصاف هم می‌رفتند که هر ۲ تیم با وجود ارائه بازی‌های با کیفیت در هفته‌های اخیر در کسب نتیجه ناکام بودند. ۲ تیم با استراتژی هجومی وارد زمین شدند و از همان دقایق ابتدایی موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که در این میان حرکت انفرادی ساسان انصاری در دقیقه ۵ و ضربه تمام‌کننده او سپاهان را پیش انداخت. تراکتورسازی در ادامه در به تساوی کشاندن بازی ناکام بود و در ابتدای نیمه دوم این سپاهان بود که با حرکت ناشیانه سینا عشوری و کسب پنالتی به گل دوم هم رسید تا در ادامه با ۱۰‌نفره شدن تراکتورسازی خیالش بابت پیروزی راحت شود. سپاهان که در این بازی چندان هم از سوی تراکتورسازی اذیت نشد با کنترل توپ و بازی در ادامه کار گل سوم را هم توسط علی کریمی به ثمر رساند تا به بردی پرگل در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان برسد و سپاهان در فصل نه چندان خوبش با نتیجه 3 بر صفر تراکتورسازی را از پیش رو بردارد!

سایر نتایج

در سایر دیدار‌ها تیم ذوب‌آهن میزبان خود سپیدرود رشت را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت. فولاد خوزستان موفق شد تیم پارس‌جنوبی را با یک گل از پیش رو بردارد. نفت با همین نتیجه مغلوب علی دایی و سایپا شد.

نظر شما