شناسهٔ خبر: 22621148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واکنش‌ها به سفر کرمانشاه

چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی

با شما #همدرم

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی از شهرستان‌های استان کرمانشاه را لرزاند که به خاطر شدت این زلزله تعدادی از استان‌های غربی کشور نیز لرزیدند.

زلزله باعث خرابی ۸۰ درصد از ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این شهرستان‌ها شد. حدود ۴۵۰ نفر نیز بر اثر این زلزله جان خود را از دست دادند.

با توجه به سردسیر بودن منطقه و همچنین میزان خسارات وارده رهبر انقلاب از نخستین ساعات زلزله دستوراتی پیرامون رسیدگی هرچه سریعتر به مردم زلزله زده دادند که البته با ورود نهادهای نظامی به منطقه این دستورات تا حدی اجرا شد، اما رهبر انقلاب برای التیام قلب‌های دردمند مردم زلزله زده و همچنین بازدید از روند رسیدگی به این مردم وارد کرمانشاه شدند.

حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده و بازدید مستقیم ایشان از چشم کاربران فضای مجازی دورنماند و واکنش‌های زیادی نسبت به این مساله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

یکی از کاربران فضای مجازی در توئیت خود به بخشی از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر نارضایتی ایشان از سرعت کمک رسانی به مردم اشاره کرده و نوشت: «آقا فرمودند: " من قانع نیستم " ... یعنی اشراف کامل به مشکلات دارند و دستور کار مسئولین باید ادامه خدمات رسانی با قوت بیشتر به زلزله زده‌ها باشد. مسئولین نباید همه چیز را به گردنِ مردم آسیب دیده و عزادار بگذارند و رهایشان کنند.
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی
 
اشاره این کاربر به این است که در روزهای گذشته برخی از مسئولان با تلاش برای یافتن مقصر زلزله از پرداختن به امورات مردم و خدمات رسانی غافل شدند.شاید اگر در ابتدا این مسئولان به جای فرافکنی و یافتن مقصر سعی در حل مشکلات مردم زلزله زده داشتند، نه تن‌ها مشکلات مردم برطرف شده بود بلکه منویت رهبر انقلاب نیز در خصوص رسیدگی به مردم در این مناطق روی زمین نماده بود.

کاربر دیگری ضمن انتشار تصویری از دست‌نوشته یکی از اهالی کرمانشاه روی کارتن که به رهبر انقلاب خوش آمد گفته بود در توئیتی نوشت: «نمی‌دانم چقدر کردهای کشورمان را می‌شناسید، من این‌ها را میشناسم و می‌دانم چه غمی در دلشان هست که خانه‌ای برای پذیرایی از رهبرشان ندارند، کرد باشی و خانه‌ای برای پذیرایی نداشته باشی زجر میکشی، زجر...
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی
 
تصاویری از این دست امروز در فضای مجازی زیاد بود؛ تصاویری که حاکی از مهمان نوازی کرد‌های کرمانشاه با دست خالی از رهبر انقلاب داشت، از عکس هایی از رهبر انقلاب که از زیر آوار‌ها بیرون آمده بود و در دستان مردم زلزله زده قرار داشت تا نوشته هایی با زغال بر روی کارتن‌ها که همه نشان از مهمان نوازی با دست خالی بود.

یکی از کاربران فضای مجازی هم به موضوع بازدید رهبر انقلاب از روستای کوئیک پرداخته و نوشته است: «کوئیک روستایی است که کاملا تخریب شده و ۸۰ درصد اهالیش کشته شدن، رهبری به روستایی رفتن که در بین ده‌ها روستای آسیب دیده بیشترین تخریب و کشته را داشته است»
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی
 
اگرچه رهبر انقلاب از بسیاری از مناطق زلزله زده بازدید کردند، اما بازدید ایشان از تعداد اندکی از اهالی روستای کوئیک که همه داغدار و عزادار وابستگان خود بودند در روزهای گذشته بیشترین التیام برای زخم اهالی این روستا بود.

نکته قابل توجه این است که مسئولان در روزهای گذشته اگرچه به شهرستان سرپل ذهاب رفتند، اما نظر خاص تری به این روستا نداشتند، اما حضور رهبر انقلاب در این روستا نشان داد که ایشان به همه جوانب وضعیت مردم زلزله زده اشراف کامل دارند.

کاربر دیگری هم به سفر رهبر انقلاب به روستای سنی نشین کوئیک و استقبال اهالی این روستا از ایشان اشاره کرده و نوشته است: «خریدنیه حال مردم کوییک (سنی نشین) وقتی پدر امت همدردشون میشه و میره که مرحمی برا دردشون بشه تاکورشود هر زامبی و آمدنیوزی»
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی

این کاربر به تلاش برخی از رسانه‌های اپوزیسیون و معاند برای کمرنگ کردن و بی توجه نشان داده نظام به اهل سنت ساکن در مناطق زلزله زده در روزهای گذشته اشاره دارد.

کاربر دیگری نیز با ادبیات انتقادی خود توئیت خود را خطاب به عباس آخوندی وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفته و نوشته است: «خیلی زشته مقام معظم رهبری برن کرمانشاه و از نزدیک در جریان حال و روز زلزله زده‌ها قرار بگیرن، اونوقت تو حتی به روی خودتم نیاری! با تواَم آقای آخوندی آیا خبر از معاد داری؟»
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی
 
انتقاد این کاربر به آخوندی از این جهت است که با تخریب ۱۰۰ درصدی بسیاری از منازل در این منطقه و همچنین ویران شدن برخی از زیرساخت‌های عمرانی انتظار می‌رفت ساخت و ساز این مناطق با حضور آخوندی در منطقه کلید بخورد و یا اینکه وزارت مسکن رفع مشکلات ساخت و ساز در این منطقه را متقبل شود، اما کم کاری‌های وزیر مسکن در مناطق زلزله زده باعث شد تا نهادهای نظامی مانند قرارگاه خاتم یا بنیاد مسکن به همراه ارتش و سپاه اقدام به بازسازی و ساخت منزل برای مردمان زلزله زده کنند.

کاربر دیگری اقدام رهبر انقلاب برای حضور در مناطق زلزله زده را مورد تحسین قرار داده و نوشته است: «حضور بالاترین مقام مملکت در کنار زلزله‌زده‌ها هم مایه تسکین دل‌های داغدار و مصیبت‌کشیده‌ست هم دلگرمی برای رفع مشکلات و امید به روزهای پیش رو»
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی
 
رهبر انقلاب در شرایط حساسی مانند زلزله همواره پشتیبان مردم بوده و کم کاری‌های احتمالی را هرگز قبول نمی‌کنند چرا که پیش از این نیز به صورت سرزده به مناطق زلزله زده بم رفته و با حضور در چادر‌های آن‌ها روند رسیدگی به مردم را از نزدیک مورد بررسی قرار داده بودند.
کاربر دیگری به انتشار فیلمی از حضور رهبر در میان جمعیت مردم و صحبت شخصی ایشان با یکایک مردم اشاره کرده و نوشته است: «فرق است میان آن که میگوید برید کنار، میخوام جمعیت را ببینم با کسی که رفتارش داد میزند که با اکراه در میان جمعیت قرار گرفته است.»
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی

برخی از مسئولان در روزهای گذشته اگرچه در منطق حاضر شدند، اما کمتر در میان مردم حاضر شده و به درد و دل آن‌ها گوش سپردند.
کاربر دیگری با انتشار تصویری حضور روحانی در منطقه و بوسه فرستادن او از روی ماشین برای مردم نوشته است: «تفاوت با خدا و باکدخدا بودن در همین عمامه خاکی و حضور در دل مردم، با بوس پرتاب کردن از بالای ماشین محافظ و کلی بادیگارد است.»
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی

کاربر دیگری در توئیتی نوشت: «مهم نیست چه گفتند ومیگویند مهم این است که تو پدر مهربان مایى در سرماى هیاهوها... دلمان گرم است به بودنت...».
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی

در روزهای گذشته رسانه‌های معاند و اپوزیسیون و به دنبال آن‌ها برخی از رسانه‌های داخلی سعی در بی توجه نشان دادن نظام نسبت به زلزله زدگان کرمانشاه داشتند و با توجه به حضور اهل سنت در این منطقه به بهانه زلزله به دنبال ایجاد تفرقه بودند؛ آن‌ها با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از مناطق زلزله زده بم به دنبال ایجاد شکاف میان نظام و مردم زلزله زده بودند که سفر رهبر انقلاب به این منطقه منجر به خنثی شدن نقشه‌های آن‌ها شد؛ سفر رهبر انقلاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه حاکی از همدردی و دستگیری ایشان به عنوان رهبر نظام اسلامی در همه شرایط و از همه مردم است.
 
اما امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز در توییتی نوشت: تو به کرمانشاه رفتی نه حاشیه ساختی نه متلک انداختی نه شوآف کردی نه تسویه حساب، فقط مرهم شدی.
 
هفته گذشته زلزله ۷. ۲ ریشتری تعدادی

منبع:خبرگزاری دانشجو

نظر شما