شناسهٔ خبر: 22620985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در نشست خبری هفتمین جایزه ادبی«یوسف» مطرح شد؛

جایزه ادبی "یوسف" محل شکوفایی استعدادها است/ ارسال ۱۰۲۵ داستان کوتاه دفاع مقدس به دبیرخانه جایزه

منبع: تسنیم

در نشست خبری هفتمین جایزه ادبی یوسف برنامه ها و اهداف جشنواره و توضیحاتی پیرامون شرکت کنندگان در این دوره تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری اختتامیه هفتمین جایزه ادبی«یوسف» که در محل ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد, در سخنانی با بیان اینکه تلاش میکنیم با سایر دستگاه های ادبی کشور تاریخ حماسه دفاع مقدس را همگام با غنی فرهنگ کشور ترویج و این گنجیه عظیم را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری برنامه هایی همچون جایزه ادبی یوسف, در حوزه دفاع مقدس صرف اجرای یک برنامه و تبلیغ نیست بلکه ما به دنبال تولید بوده و فرهنگ ما باید دارای یک ارزش افزوده باشد.

در ادامه  مسعود امیر خانی دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف در سخنانی اظهار کرد: جایزه ادبی یوسف از سال 85 با هدف شناسایی استعدادها و کمک به خلق داستان های کوتاه دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  تشکیل شد.

وی افزود: امسال  نیز موضوع مدافعان حرم به این جشنواره اضافه شده و تاکنون 6 دوره این جشنواره برگزار و کتاب برگزیدگان هر دوره چاپ شده است. این جشنواره تاثیر بسزایی در شناسایی استعدادها دارد و مختص غیر حرفه ای ها و نویسندگان تازه کار هستند است که استعداد های خود را شکوفا می کنند.

امیر خانی گفت:  فراخوان دوره هفتم این جشنواره از سال 95  آغاز شده و  خرداد ماه امسال به پایان رسید بود و حاصل آن 1025 داستان کوتاه به دبیرخانه بود . پس از دریافت آثار سه مرحله داوری انجام شد و  355 اثر به مرحله دوم راه یافت و  53 اثر به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب شد و در نهایت گروهی متشکل از 7 داور کار داوری آثار را انجام دادند و 20 اثر برگزیده را انتخاب کردند.

دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف در خصوص شرکت کنندگان این دوره گفت: بیشترین شرکت کننده در این دوره متولدین دهه 60 بودند و از استان تهران بیشترین اثر به دبیرخانه رسیده که تعداد آن 155 اثر است. همچنین استان خراسان رضوی 123 اثر و استان خوزستان 79 اثر به این جشنواره ارسال کرده اند که جزو 3 استان دارای بیشترین آثار ارسالی بوده اند.

وی ادامه داد:جایزه نفر اول 5 میلیون تومان به همراه لوح و تندیس جشنواره , نفر دوم 4 میلیون تومان ,نفر سوم 3 میلیون تومان , نفر چهارم تا سیزدهم 1.5 میلیون تومان  و نفر چهاردهم تا هفدهم 1میلیون تومان خواهد بود. مراسم اختتامیه نیز فردا از ساعت 15 الی 17 در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما