شناسهٔ خبر: 22620924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ عشیره عراقی: تروریستها حشدالشعبی را به تروریسم متهم می کنند

بغداد - ایرنا - شیخ خضیر الجغایفی شیخ یکی از عشائر اهل سنت در استان الانبار عراق گفت: کسانی نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) را به تروریست بودن متهم می کنند که خودشان تروریست هستند.

صاحب‌خبر -

شیخ خضیر امروز (سه شنبه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حشدالشعبی یک پشتوانه قوی برای نیروهای امنیتی عراق است و اگر ایستادگی این نیرو و فتوای مرجعیت عالی عراق نبود، ریشه تروریست های داعشی در عراق قطع نمی شد.
وی با اظهار تعجب از درج برخی گروههای حشدالشعبی عراق در لیست تروریسم از سوی آمریکا گفت: کسانی که از نقش نیروهای حشد الشعبی در مبارزه با تروریسم در عراق خبر ندارند بهتر است سری به خیابان های شهرهای عراق بزنند و تصاویر شهدای حشد الشعبی را که در عملیات های آزادسازی مناطق مختلف عراق به شهادت رسیدند، ببینند.
شیخ خضیر الجغایفی تاکید کرد: کسانی که حشد الشعبی را به تروریست بودن متهم می کنند خودشان تروریست یا حامی تروریست هستند، از آمریکا گرفته تا دیگران، درحالی که حشد الشعبی در راه مبارزه با تروریسم شهدای فراوان تقدیم و فداکاری های بسیار کرده است.
فرمانده نیروهای حشد در منطقه الحقلانیه و حدیثه در استان الانبار عراق افزود: سخنانش درباره حشدالشعبی نه بخاطر این که او خود فرمانده ای از فرماندهان حشدالشعبی است بلکه بخاطر این واقعیت است که اگر حشدالشعبی نبود همه استان های عراق بدون استثناء به دست داعش می افتاد.
از سوی دیگر یک تحلیل گر سیاسی و کارشناس حقوق در عراق، درج نام نیروهای مقاومت در لیست تروریسم از سوی آمریکا را تنها یک طرح برای فراهم کردن زمینه بمباران مقرهای این نیروها در راستای منافع خود در عراق دانست.
فؤاد احمد فرمان در یک گفت و گوی مطبوعاتی تاکید کرد: این تصمیمات در ظاهر از سوی واشنگتن اما در واقع از سوی رژیم صهیونیستی گرفته می شود و آمریکا آن را اجرا می کند.
این تحلیل گر عراقی گفت: هیچکدام از تصمیمات آمریکا با نیت مبارزه با تروریسم نیست، بلکه همه اقدامات آنها صرفا برای تامین منافع خود در سطح منطقه است. منافع آمریکا اقتضاء می کند که کشورهای منطقه همچنان درگیر آفت تروریسم باشند تا ادامه حضور آمریکا در منطقه تضمین شود.
خاورم**380**1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما