شناسهٔ خبر: 22620665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

طرح‌های مدیریت مصرف آب در استان سمنان اجرایی می‌شود

R41366/P41362/S6,64/CT11

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه کاهش بارندگی عامل اصلی کمبود آب در استان سمنان است، گفت: طرح‌های مدیریت مصرف آب در استان سمنان اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار داشت: آب یک مایه حیات است و باید برای نسل‌های آینده حفظ شود و این مسئله نیازمند اجرای شیوه‌های مدیریتی است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم را در مصرف آب دارد خاطرنشان کرد: استان سمنان با بحران کمبود آب مواجه است و باید برای حفاظت از منابع آبی موجود برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به وضعیت بارندگی در استان سمنان تصریح کرد: کاهش بارندگی یکی از عوامل اصلی کمبود آب در استان سمنان است و باید برای رفع این معضل نیز تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی از اجرای طرح‌های مدیریت مصرف منابع آبی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی کاهش بارندگی در سال زراعی جدید در این منطقه رادارند.

حیدریان با بیان اینکه استان سمنان برای توسعه پایدار نیازمند آب است یادآور شد: طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در دست پیگیری است که با تأیید نهایی مسئولان کشوری این طرح ملی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش صنعت و کشاورزی دارد ابراز داشت: تأمین آب برای به‌کارگیری و توسعه و تقویت این ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما