شناسهٔ خبر: 22620639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

برگزاری سه دادگاه بدون حضور متهمان/واکنشها به پایان داعش/دستگیری یک جاعل توسط وزارت اطلاعات ...

دومین دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده «مرتضوی» در بخش کهریزک بدون حضور وی، واکنش‌ها در پی اعلام پایان داعش توسط سردارسلمیانی، تشکیل کمیته بحران در فراکسیون امید، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی، آغاز سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه اروپا، دستگیری جاعل عنوان بازرس ویژه بیت رهبری و پرسنل وزارت اطلاعات، محاکمه غیابی «محمودرضا خاوری» و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ،

پایان داعش

فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.

رییس جمهور که در پنجمین کنگره خانه کشاورز سخن می گفت، پایان داعش را به همه رزمندگان اسلام، دیپلمات های کشور ،دولت و ملت رهبری انقلاب، نیروهای مسلح ایران ،عراق و سوریه تبریک گفت. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی گفت: تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند که این موضوع دستاورد بزرگی است. وی همچنین در بدو ورود به استانبول با اشاره به اینکه کمر داعش شکسته شد،تصریح کرد:ایران، ترکیه و روسیه مکمل هم در برطرف‌کردن مسائل منطقه هستند.

در همین ارتباط واکنش مولاوردی به خبر ‌پایان عمر داعششهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه ر ئیس جمهور، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری،  سیدمحمد صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در پیام هایی جداگانه و همچنین محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگیسخنگوی دولت، پایان داعش را تبریک گفتند.

***

وزارت اطلاعات از دستگیری جاعل عنوان بازرس ویژه بیت رهبری و پرسنل وزارت اطلاعات خبر داد. سربازان گمنام امام زمان (عج) فردی را که با جعل عناوین مختلف از جمله بازرس ویژه بیت رهبری و پرسنل وزارت اطلاعات به اخاذی و دریافت رشوه از طعمه هایش در تهران و کرج اقدام می کرد، دستگیر کردند.

همچنین دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بر اساس گزارش مطالعاتی که چند سال قبل توسط امریکا با عنوان جهان تا سال ۲۰۳۰ منتشر شد تا سال ۲۰۳۰ رژیمی با عنوان آل سعود در خاورمیانه وجود نخواهد داشت و در این گزارش احتمال تجزیه عربستان را هم داده‌اند. سردار صفوی در همایش بسیجیان مرکز مقاومت بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مبنای بسیج بر اساس نظر جهادی پایه ریزی شده است ، جهاد فرهنگی ،‌جهاد علمی ،‌جهاد دفاعی و امنیتی ، جهاد سازندگی و همه این جهاد ها در راه خدا و فی سبیل الله و با حداقل هزینه و با حداکثر بهره بود و تماما به نفع مردم و مستضعفان اتفاق افتاد.

محمدرضا تابش از تشکیل کمیته بحران در این فراکسیون امید  برای بررسی موضوع زلزله اخیر کرمانشاه خبر داد و گفت که اعضای این کمیته قرار است از مناطق آسیب‌دیده بازدید کنند. نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: هیئت رئیسه فراکسیون امید صبح امروز با نمایندگان عضو فراکسیون که به مناطق زلزله‌زده اعزام شده بودند، تشکیل جلسه داد و نمایندگان گزارشی از بازدید خود و حیطه مسئولیت و تخصص خود ارائه کردند. بعضی از همکاران هم تجربیات خوبی در بخش‌های درمانی، اجرایی، آموزشی و امدادی داشتند و برخی به عنوان مسئول در حوادث مشابه حضور داشتند که انتقال تجربیات آنها می تواند روند امدادرسانی را تسریع کند.

سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه و اتحادیه اروپا

سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه و اتحادیه اروپا صبح امروز با موضوع همکاری‌های هسته‌ای، پیشرفت‌ها و چشم اندازها در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرد. 

در این سمینار عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: پس از برجام ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا بسیار توسعه یافته است و روابط خوبی در تمام سطوح با اروپا داریم.

همچنین هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: امکان مذاکره مجدد برای برجام وجود ندارد.

دومینیک ریستوری،مدیر کمیسیون انرژِی اتحادیه اروپا نیز با بیان اینکه ایران به صورت کامل تعهدات خود را اجرا کرده است گفت: عزم جهانی بر این است که از برجام حمایت کند.

بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی گفت: چشم‌انداز همکاری با اروپا با حفظ برجام محقق می‌شود. وی همچنین در نشست خبری سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: پایبندی ایران به برجام به پایبندی طرف‌های مقابل بستگی دارد.

محسن مهرعلیزاده،استاندار اصفهان گفت: برگزاری سمینار UCFT،نطنز گواه خلاقیت‌های علمی و نبوغ دانشمندان هسته‌ای است.

 در ادامه حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رییس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه خواست ملت ایران، حفظ برجام است، گفت: مواضع موگرینی قابل تقدیر است اما ملت می‌خواهند که برجام حفظ شود.

***

دومین جلسه دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده «مرتضوی» در بخش کهریزک، در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون حضور سعید مرتضوی برگزار شد. در جلسه امروز دادگاه وکیل مدافع اولیای دم روح‌الامینی حضور داشت.

همچنین چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم برگزار شد و وی همانند جلسه قبل در دادگاه حضور نیافت.

محاکمه غیابی «محمودرضا خاوری» مدیرعامل وقت بانک ملی و یکی از متهمان پرونده موسوم به فساد بزرگ بانکی نیز صبح امروز  برگزار شد. این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، غیرعلنی بود.

نظر شما