شناسهٔ خبر: 22620633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می دهد؛

آخرین اخبار از مجموعه‌های در حال تولید رسانه ملی/از محکومین تا افسانه هزارپایان+عکس

خبرگزاری میزان- رسانه ملی در سال جاری مجموعه های تلویزیونی زیادی را در دست تولید دارد که خبرگزاری میزان در ادامه گزارش روند تولید این آثار را مورد بررسی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مجموعه های تلویزیونی رسانه ملی این روزها  مراحل تولید خود را می گذرانند و برخی نیز به پایان نزدیک شده اند. خبرگزاری میزان در ادامه گزارش، روند تولید این آثار از جمله سریال "محکومین" به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و حسین قناعت، سریال "افسانه هزارپایان" به کارگردانی شهاب عباسی، "رنج پنهان" به کارگردانی بیژن میرباقری و مجموعه "پاهای بی قرار" به کارگردانی منوچهر هادی را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه خواهید خواند:

پاهای بی قرار
"پاهای بی قرار" به شمال می رود

  تصویربرداری فصل دوم از سریال "پاهای بی قرار" به کارگردانی منوچهر هادی روز شنبه ۲۷ مهر به پایان رسید و گروه در حال حاضر تصویربرداری این مجموعه را متوقف کرده اند تا برای فاز بعدی آماده شوند.

دو گروه تصویربرداری این سریال چند روزی استراحت می کنند تا دکور های فصل یک آماده شود. تصویربرداری فصل یک از روز پنجشنبه آغاز می شود و به دلیل موقعیت تاریخی که این فصل دارد گروه دکور باید دکورهایی برای تصویربرداری آماده کنند.

فصل اول در تهران و شهرهای شمالی ایران تصویربرداری می شود. چند بازیگر فصل اول انتخاب شده اند و بقیه بازیگران نیز قبل از شروع تصویربرداری انتخاب خواهند شد .

با توجه به روند تولید "پاهای بی قرار" ساخت این سریال تا فروردین 97 به پایان می رسد.

قصه "پاهای بیقرار" از سال 57 تا 64 روایت می‌شود و یک درام خانوادگی در بستر مسائل اجتماعی است که داستان رویارویی دو خانواده را نشان می دهد و قربانیانش فرزندان آن خانواده ها هستند.

این سریال به کارگردانی منوچهر هادی و بازی مسعود رایگان، پانته آ بهرام، حمید گودرزی، آرش مجیدی، علیرضا استادی، اصغر محبی، مهرانه مهین ترابی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، افسانه ناصری، سمیرا حسن پور، سیروس همتی و مهدی صباحی تولید می شود. 

"پاهای بی قرار" در 60 قسمت محصول شبکه 5 سیما است و ایرج محمدی تهیه کنندگی و بابک کایدان و مهدی محمد نژادیان نویسندگی آن را برعهده دارند.

افسانه هزارپایان
"افسانه هزار پایان"، اقتصاد مقاومتی با طعم کمدی

شهاب عباسی مجموعه "افسانه هزارپایان" را با رویکرد اقتصاد مقاومتی تولید می کند و برای فاصله گرفتن از شعار از ادبیاتی تلطیف شده با رگه های کمدی بهره گرفته است .

تصویربرداری این سریال این روزها در شهرک غزالی ادامه دارد و با ضبط بیش از ۴۰ درصد، تصویربرداری تقریبا به نیمه نزدیک شده است.

از زمان آغز فعالیت شبکه نسیم شهاب عباسی کنار آن بوده است و مجموعه هایی چون "شکرآباد" و "دست به نقد" را ساخت.

مجموعه تلویزیونی "افسانه هزار پایان" یک طنز موقعیت و کمدی فانتزی است که در ۵۲ قسمت تولید خواهد شد و داستان زندگی خانواده‌ ای را روایت می کند که به بهانه تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌ شوند اما با حمله راهزن‌ ها به کاروان ‌شان مسیر زندگی ‌شان تغییر می‌ کند.

تازه‌ترین ساخته شهاب عباسی به سرپرستی حسن وارسته و به قلم حمزه صالحی و امیر شاداب به نگارش در آمده است. از جمله بازیگران این مجموعه می توان به نسرین مقانلو، رامین راستاد، رضا توکلی، علی اوسیوند، رامین ناصرنصیر، ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، مریم کاویانی، عزت الله مهرآوران، بیوک میرزایی، عزت‌الله رمضانی‌ فر، تورج نصر، ابراهیم شفیعی، کیمیا گیلانی، مرتضی رستمی، سوزان عزیزی، حامد تهرانی، حمید نیک نبرد، کیوان ملک مطیعی، سالار کریمخانی، افشین قدیمی، سارا والیانی، حسین میرزاییان، فرشته ترابی و آناهیتا خسروی اشاره کرد.

عوامل اصلی این سریال عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: شهاب عباسی، مجری طرح: مسعود انتظاری، مدیر تصویربرداری: حسن اسدی، تدوین: حامد حسینی، آهنگساز: حامد تهرانی، جلوه‌ های ویژه: امیر سحرخیز، دستیار کارگردان و برنامه ریز: فواد چاومه، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح چهره پردازی: بابک شعاعی، مدیر تولید: علی محمودی، مدیر تدارکات: بابک پیرهادی، عکاس: گالیا اکبری و مشاور رسانه ای: آیدین نادری.

رنج پنهان
"رنچ پنهان" در جست و جوی بازیگران جدید

"رنج پنهان" تصویربرداری در محله سه راه امین حضور تهران را به پایان رسانده است و با پشت سر گذاشتن بیش از  20 درصد از مراحل تصویربرداری بازیگران جدیدی به گروه اضافه می شوند.

تدوین و صداگذاری این سریال همزمان با فیلمبرداری انجام می شود و بیش از 20 درصد از امور فنی پروژه نیز تا امروز انجام شده است.

سریال "رنج پنهان" به قصه چند دانشجو می پردازد و همزمان تصویری از گروه های مبارز و مسلح در زمان شاه به نمایش می گذارد. سال ۵۳ مرگ جوانی در دانشگاه، برادر و دوستانش را برمی آشوبد. بحران آن سال ها، اختناق فضای موجود و شور جوانی، یوسف را وارد بازی پیچیده ای می کند که اسلحه و خشونت تنها راهکار عملی اوست. کار به جایی می رسد که او باید مخفیانه در شهر تهران روزگار بگذراند.

"رنج پنهان" در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای ایام دهه فجر تولید می شود و بهنام تشکر در این سریال نقش بازجوی ساواک را بازی می کند.

کاوه خداشناس، قطب الدین صادقی، اتابک نادری، فرشید زارعی فرد، سمیرا حسینی، آزاده سدیری، نسرین نکیسا، رویا اسکندانی، کریم امینی، علی غلامی، مهدی سقا، مهربانو باطبی، سونیا اسماعیلی، جواد زیتونی، فرهاد روشن، مهران میرزایی، علی شجاع، مهرزاد حسینی، پانته‌آ میرفصیحی و  بهنام تشکر از بازیگرانی هستند که تا کنون جلوی دوربین رفته اند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از : تهیه کننده: رضا جودی، مدیر تولید: بهرام جلالی، جانشین تولید: حسین فیض آبادی، فیلمنامه: حسین تراب نژاد و مهدی حمزه ، براساس طرحی از حمیدرضا سبحانی نژاد، کارگردان : بیژن میرباقری، دستیار یک و برنامه ریز: سید علی هاشمی، منشی صحنه : فروغ غیاثوند، عکاس : سمیرا بختیاری و مشاور رسانه: مهناز رحیمی دانش. 

محکومین
"محکومین"، فرهنگسازی برای مردم

80 درصد از مرحله فیلمبرداری سریال "محکومین" به پایان رسیده است و تلاش  بر این است تا این مجموعه برای دی ماه در اختیار رسانه ملی قرار گیرد تا به روی آنتن رود.

"محکومین" 30 قسمت و هر قسمت یک اپیزود است یعنی 30 تله فیلم که هربار به یک موضوع می پردازد و دو گروه کارگردانی دارد که کارگردان گروه اول سیدجمال سید حاتمی و کارگردان گروه دوم بر عهده حسین قناعت است.

برای این که "محکومین" زودتر به پخش برسد از دو گروه استفاده شد و هر دو گروه هم همزمان کار را پیش می برند. دو گروه کارگردانی و دو گروه تدوین در کنار هم تولید سریال را انجام می دهند.  تدوین و صداگذاری "محکومین" نیز همزمان پیش می رود که 50 درصد از آن انجام شده اما صداگذاری هنوز به نیمه نرسیده است.

فیلمبرداری سریال "محکومین" در نقاط مختلف تهران انجام می شود یعنی دو گروه در نقاط متفاوت از هم در حال فیلمبرداری هستند.

این سریال درباره حبس جایگزین است که می شود مجرمینی که دارای سوء پیشینه نیستند و انگیزه های بزهکاری سنگینی نداشتند به جای مجازات زندان برایشان مجازات های معادل در بیرون از زندان جایگزین شود تا از یک سو تنبیه این افراد انجام شود و از سویی دیگر وارد فضایی که با جرم آنان تناسب ندارد نشوند.      

عوامل تولید این اثر خوش بین هستند که وقتی سریال از تلویزیون پخش شود فرهنگ سازی شکل گیرد.

امیرحسین رستمی، حشمت آرمیده، عنایت بخشی و محمد فیلی بازیگرانی هستند که به تازگی برای بازی در بخش های پایانی این سریال، به گروه سید جمال سید حاتمی پیوسته اند.

سریال اپیزودیک "محکومین" با تهیه کنندگی بهروز مفید، از تولیدات نمایشی جدید شبکه یک سیما است و به دلیل این که ساختار اپیزودی دارد، 70 بازیگر اصلی و چهره و همچنین 100 بازیگر دیگر نیز در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت و در هر قسمت 6 بازیگر حضور دارند. حسین مهری، علی شادمان، محمد حاتمی، لیلا زارع، عنایت بخشی، مریم سعادت، پژمان بازغی، ساناز سماواتی و رحیم نوروزی تنها بخشی از بازیگران این سریال هستند.

محمدرضا سکوت تصویربردار، علی جودی دستیار یک و برنامه ریز، طلا معتضدی، حسین قناعت، محمد عبدی نویسنده، مرتضی پورحیدری طراح صحنه و لباس، علیرضا نیازی صدابردار، ‌احسان روناسی گریمور، مسعود مهدوی مدیر تولید و ‌سارا فروانه مطلق منشی صحنه از دیگر عوامل تولید این سریال هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما