شناسهٔ خبر: 22620502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خوان سیچلو به لیگ ایتالیا پیوست/ پایان كار مردِ آرژانتینی در ایران؟

سرمربی تیم زیر 23 سال ایران برای مربیگری با یک تیم دسته دومی ایتالیایی، به توافق رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، خوان سیچلو  چند سال قبل به همراه خولیو ولاسكو به ایران آمد و به عنوان دستیار در كنار این مربی كه از وی به عنوان عامل تحول والیبال ایران یاد می‌كنند، حضور در ایران را تجربه كرد.

بعد از رفتن ولاسكو از ایران و بازگشتش به آرژانتین، خوان سیچلو نیز ایران را ترک كرد و برای مدتی كوتاه هدایت تیم ملی والیبال قطر را عهده‌دار شد. بعد از برخی تغییر و تحولات بار دیگر سیچلو این بار برای دستیاری ، رائول لوزانو، دیگر مربی هموطنش به ایران بازگشت.

حضور مجدد سیچلو به ایران بعد از پایان قرارداد لوزانو،  ادامه پیدا كرد و این بار خوان به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 23 سال ایران انتخاب شد و در نهایت با این تیم در سه تورنمنت، قهرمانی امیدهای آسیا، قهرمانی مردان آسیا و قهرمانی امیدهای جهان حضور پیدا كرد.

نتایج نه چندان خوب این مرد آرژانتینی با تیم امید در اندونزی و مصر (نبرد آسیایی و جهانی) موجب شد بعد از بازگشت این مربی به كشورش، شائبه‌هایی درباره ادامه همكاری‌اش با ایران ایجاد شود. حالا این شائبه‌ها به واقعیت نزدیک شده است و قرارداد سیچلو با یک تیم دسته دومی ایتالیایی خبر از پایان همكاری احتمالی این مربی با ایران می‌دهد.

البته اینكه «خوان» با ایران همكاری‌اش را در رده ملی ادامه خواهد داد یا خیر، سوالی است كه پاسخ آن مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد سیچلو تصمیم دارد ادامه فعالیت مربیگری‌اش را در راه باشگاهی و در كشور ایتالیا سپری كند.

این مربی جوان آرژانتینی پیش از آنكه به ایران بیاید نیز در لیگ سری بی ایتالیا سابقه مربی‌گری داشت و موفق شد یک تیم را در این مسابقات به مقام قهرمانی رسانده و راهی مسابقات سری آ  كند. شايد همين سابقه خوب سيچلو در ايتاليا موجب شده است بار ديگر يک تيم خواستار حضور اين مربی روی نيمكت مربيگری خود شده است.

انتهای پیام/

آیا سیچلو به ایران بازمی‌گردد؟

نظر شما