شناسهٔ خبر: 22620468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

نتیجه اقدامات عمرانی در سیستان و بلوچستان کاهش آسیب های اجتماعی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز سه شنبه در نشست شورای اداری و تامین خاش با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخص های توسعه انسانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و غیره در دولت یازدهم و دولت جدید ارتقا یافته است.
وی افزود: حضور نمایندگان مردم از استان های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان و منطقه خاش را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همت این عزیزان و تلاش های دولتمردان شاهد ارتقای شاخص های خدمت باشیم.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست گفت: داشتن رویکرد عدالت محوری، رفع تبعیض و انتصابات بر اساس شایستگی نقش مهمی در رفع آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان و منطقه خاش دارد.
علی کرد بر ضرورت ایجاد کارگاه های تولیدی و صنعتی مانند کفش، چرم، فرآوری و بسته بندی خرما و پسته، کارگاههای آموزشی و تولیدی و توجه به ظرفیت های صنایع دستی مانند گلیم بافی، فرش، سوزن دوزی و حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد مراکز فنی و مهارتی در میرجاوه و مراکز بخش ها، حمایت از پشت نوبتی ها و محرومان در سازمان بهزیستی و کمک به ایجاد مراکز و کمپ های ترک اعتیاد تاکید کرد.
وی گفت: اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته، تجهیز ادارات بهزیستی، رفع مشکلات مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، ایجاد بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی و اختصاص نیروهای درمانی و بهداشتی، حمایت ویژه از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بالا بردن ظرفیت تولید و حمایت از نیروهای بومی در سیمان خاش، رفع مشکلات کارگران سیمان و کشت و صنعت گوهرکوه و حمایت از کشاورزان و فعالان صنعتی از دیگر نیازهای منطقه است.
امام جمعه خاش نیز در این نشست اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند و به برکت تلاش های آنان گام های ارزشمندی در مسیر ارائه خدمت به مردم و کاهش مشکلات جامعه برداشته شده است.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان اهمیت خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم و برنامه ریزی برای کاهش معضلات طلاق و افزایش ازدواج آسان جوانان، قاچاق انسان و کالا و سوخت و مقابله با بیکاری را در دولت و مجلس خواستار شد تا دغدغه های مردم مرتفع شود.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نیز در این نشست اهمیت مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم را متذکر شد و گفت: تلاش مسئولان برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی شهرستان از کارواندر، گسترده کردن تجارت های مرزی، اشتغالزایی و مقابله با فقر و اختصاص اعتبارات ویژه از ضرورت های اجتناب ‌ناپذیر برای انجام خدمت و کمک به حل مشکلات اجتماعی است.
فرماندار خاش نیز با گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به ظرفیت های منطقه در حوزه های مختلف بیان کرد: خدمات دولت در ابعاد مختلف با هدف محرومیت زدایی و امید آفرینی انجام می شود.
محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و اختلافات طایفه ای، مقابله با معضلات حاشیه نشینی، بیکاری، قاچاق سوخت و انسان از برنامه های مهم دولت بوده که با همکاری مسئولان در دستگاه ها و ارگان های مختلف، علما و معتمدان طرح های خوبی به انجام رسیده است.
وی ضرورت ارائه آموزش به نیروهای کار و تسهیل در امر خدمت رسانی به مرزنشینان، سرمایه گذاران و مردم محروم منطقه را خواستار شد و تاکید کرد: وجود فرآیندهای پیچیده برای صدور مجوزها به منظور اجرای طرح های اشتغالزایی از دغدغه های مهم مردم است.
به گزارش ایرنا رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی وضعیت مشکلات مردم به سیستان و بلوچستان سفر کرده اند.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*

نظر شما