شناسهٔ خبر: 22620317 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مولوی سلامی: وقف نقش موثری در از بین بردن تفاوت ها در جامعه دارد

زاهدان - ایرنا - نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف به عنوان یک سنت حسنه در از بین بردن تفاوت ها و تبعیض ها در جامعه نقش موثری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مولوی نذیر احمد سلامی روز سه شنبه در همایش یاوران وقف در زاهدان اظهار داشت: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین با مدنظر قرار دادن اعمالی نظیر زکات و وقف به دنبال تحقق عدالت است به طوری که اگر به تدابیر اسلام عمل شود در جامعه دیگر شاهد فقر و مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.
وی افزود: امروز در جامعه اسلامی مشاهده می شود با وجود ثروت فراوان در این کشورها آمار فقرا قابل ملاحضه است که ضروریست برای رفع مشکلات به وقف توجه بیشتر شود.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، کعبه، مسجد قباد و نبوی را از جمله موقافات در اسلام ذکر کرد و گفت: اسلام وقف را برای خدمت به اجتماع مد نظر قرار داده تا همگان در رفع نیازها همدیگر سهیم باشند.
امام جمعه موقت زاهدان نیز در این همایش اظهار داشت: نخستین واقف خداوند متعال است که پیامبران الهی را برای خروج مردم از گمراهی و جهل فرستاد.
حجت الاسلام احمد راهداری ادامه داد: سنت حسنه وقف از راهبردهای محوری اسلام در خدمت رسانی فراگیر به عموم افراد جامعه اسلامی است.
وی وقف را عاملی برای بالندگی یک جامعه ذکر کرد و گفت: در جامعه ای که واقف در آن زیاد باشد از نظر فرهنگی در جایگاه والایی برخودار است.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: گسترش فرهنگ وقف باعث می شود تا بسیاری از افرادی که توانایی همسطح شدن را با جامعه ندارند بتوانند پیشرفت کنند.
به گزارش ایرنا همایش یاوران وقف امروز/ سه شنبه/ با حضور نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه موقت زاهدان و شماری از علما و واقفان در زاهدان برگزار شد.
افزون بر چهار هزار و 700 موقوفه از سال 1353 تا کنون در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری

انتهای پیام /*

نظر شما