شناسهٔ خبر: 22620155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام پارک علم و فناوری یزد:

مرکز فناوری کاشی و سرامیک در یزد راه‌اندازی می شود

قائم مقام پارک علم و فناوری یزد از راه اندازی مرکز فناوری کاشی و سرامیک در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شکوهی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران تولید و فنی کارخانجات کاشی و سرامیک کشور به میزبانی دانشگاه یزد اظهار داشت: از سالیان قبل راه اندازی مرکز فناوری سرامیک در دستور کار بود و الگوگیری و بررسی مراکز مشابه در کشورهای مختلف انجام شد.

وی افزود: کشورهای چین، هند، ویتنام، اندونزی و ... با ایجاد مزیت های نسبی توانسته اند به عنوان رقیب جدی کاشی و سرامیک ایران وارد عرصه شوند.

شکوهی خاطرنشان کرد: مرکز فناوری کاشی و سرامیک بر اساس مطالعات علمی شکل گرفته و هم از بخش دولتی و هم بخش خصوصی در شکل گیری و پایه گذاری آن استفاده شده است.

وی با اشاره به چشم اندازهای تدوین شده برای این مرکز بیان کرد: یکی از مهمترین چشم اندازها، تبدیل شدن یزد به قطب پژوهش و فناوری کاشی و سرامیک ایران است.

شکوهی ادامه داد: فلسفه وجود این مرکز بر قاعده طلایی تقویت روح مشارکت بین ارکان صنعت سرامیک است.

وی در مورد اهداف راه اندازی این مرکز نیز بیان کرد: رفع نیازهای پژوهشی، تحقیقات و خدمات مهندسی صنعت سرامیک، شناسایی، انتقال و توسعه تکنولوژی‌های نوین، ایجاد هم افزایی بین سایر نهادهای علمی و فناوری، تزریق دانش و تکنولوژی های بومی و بین المللی و اجرای پروژه های مشترک با سایر مراکز علمی داخلی و خارجی از اهداف راه اندازی مرکز فناوری کاشی و سرامیک در یزد است.

شکوهی عنوان کرد: نقشه راه پنج ساله ای نیز تدوین شده که در سال اول بحث بهینه سازی تولید دنبال می شود و امیدواریم این مرکز بتواند با ارائه خدمات مناسب، صنعت کاشی و سرامیک کشور و استان یزد را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند.

نظر شما