شناسهٔ خبر: 22620067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: اسکان موقت و دائم زلزله زدگان نیازمند مدیریت جهادی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سرپل ذهاب با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده قوت قلب و مرهمی بر دردهای مردم بود، افزود: رهبری در این سفر دستورهایی در راستای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده صادر کردند و همه مکلف هستند کارها را سرعت ببخشند.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب گفت: در این راستا تخصیص 50 درصد نقدینگی ابلاغ شده و کارهای مطلوبی برای بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب صورت گرفت.
وی اضافه کرد که با توجه به وسعت مناطق آسیب دیده، ارائه خدمات امداد و نجات مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نیروهای سپاه و ارتش و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در خدمات رسانی به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان گفت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم زیرا ابزار فرصت اکنون فراهم است.
بازوند ادامه داد: گام های خوبی از جانب دولت و مردم در بحث کمک رسانی به زلزله زدگان صورت گرفته و برای این مهم وحدت ملی در کشور به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه اسکان موقت زلزله زدگان از روز گذشته آغاز شد، گفت: برای همه روستاییان زلزله زده کانکس های پیش ساخته از سوی قرارگاه خاتم الانبیا ارسال می شود.
وی بیان کرد: متولی کار ساخت واحدهای روستایی، قرارگاه خاتم است و مدیریت متمرکز بنیاد مسکن زیرنظر ستاد بحران استان نیز وارد عمل می شود.
وی گفت: صاحبان منازل شهری که خانه هایشان تخریب شده است نیز به سبک روستاها اسکان موقت داده می شوند و به کسانی که تمایل دارند خانه اجاره کنند، پول اجاره پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه افزود: برای ساکنان آپارتمان ها و مسکن مهر سرپل ذهاب، کمپ های 10 کانسکی در نزدیکی منازلشان تا مرحله ساخت و ساز نصب می شود.
بازوند گفت: بنیاد مسکن، کار ارزیابی منازل مسکونی را تسریع ببخشد تا قرارگاه خاتم الانبیا سریعتر وارد مرحله عمل و در کمترین زمان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده اقدام کند.
وی از اختصاص اعتبار 120 میلیون ریالی برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: هلال احمر نیز بحث تامین لوازم گرمایشی را برای زلزله زدگان در دستور کار قرار دهد.
وی با قدردانی از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی گفت: ادامه خدمات رسانی به هلال احمر واگذار شود تا نحوه توزیع خدمات برابر برنامه انجام شود.
وی ادامه داد: اداراتی که تخریب شده است باید در چادر و کانکس ارائه خدمات داشته باشند و هیچ گونه کم کاری قابل قبول نیست و به هرشکل ممکن شرایط خدمات لازم باید فراهم شود.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مدارسی که در اختیار مردم، نهادها و ارگان ها هستند، باید سریع تر تخلیه شود و فضای آموزشی نباید در اختیار دیگران باشد.
بازوند گفت: سرسراهای ورزشی از هرگونه اسکان تخلیه و با توسعه ورزش، نشاط اجتماعی باید در جامعه تزریق شود.
وی افزود: آب شرب روستاها باید از طریق آب بسته بندی شده تامین و کلیه بیمارستان های صحرایی مشغول سرویس دهی باشند و با همکاری صنوف مغازه ها بازگشایی شوند.
وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی باید برآورد خسارت دام های تلف شده را تعیین کند و 2 هزار تن علوفه رایگان را با قید فوری در بین دامداران منطقه توزیع کند.
وی همچنین بر ادامه توزیع نفت بین زلزله زدگان از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 12 هزارو 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
7079/3012/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما