شناسهٔ خبر: 22619938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

اردوغان: دولت اسد همچنان پابرجاست

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از پابرجا بودن دولت «بشار اسد» در سوریه، گفت ایران حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.

صاحب‌خبر -
صراط: رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از پابرجا بودن دولت «بشار اسد» در سوریه، گفت ایران حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه‌شنبه گفت روند ظهور و نابودی گروه تروریستی داعش پر از ابهامات است و ایالات متحده باید توضیح دهد به چه دلیلی ارسال سلاح به سوریه را ادامه می‌دهد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه مدعی شد عملیات «سپر فرات» از سوی ترکیه در شمال سوریه، اولین گام برای نابودی داعش بود و آنکارا اولین دولتی بود که اثبات کرد آنها یک گروه بی‌ارزش هستند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه داعش تقریبا به طور کامل از سوریه و عراق پاکسازی شده است، گفت: «حدود 3هزار تروریست داعشی در منطقه‌ای به وسعت 2هزار کیلومتر مربع در جرابلس، الراعی و الباب کشته شدند.»

رئیس جمهور ترکیه با تکرار مواضع ضد دولت سوریه اما ادعا کرد: «زمانی که به نقشه این کشورها (عراق و سوریه) نگاه می‌کنیم، هیچ پیشرفتی در امر تمامیت ارضی و صلح در آن نمی‌بینیم. دولت اسد هنوز پابرجاست. هیچ نتیجه‌ای در منطقه حاصل نشده است.»

اردوغان درباره نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» نیز گفت: «این یک دیدار مهم درباره آینده منطقه است. ایران نیز حساسیت‌های ترکیه در منطقه را ملاحظه می‌کند.»

وی همچنین با تشبیه کردن قضیه «رضا ضراب» به ماجرای کودتای حقوقی و نافرجام دسامبر سال 2013، تاکید کرد: «یکی از بزرگترین دام‌ها در تاریخ ترکیه از 17 تا 25 دسامبر گسترانده شد...چنین دامی اکنون در آمریکا پهن شده است. اگر کسانی هنوز به وارد کردن اتهامات به ترکیه با استفاده از لحن اعضای سازمان فتح‌الله گولن ادامه می‌دهند، دلیلش نقشی است که به آنها داده شده است.»

نظر شما