شناسهٔ خبر: 22619822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

قطر: هیچ شواهدی علیه میزبانی جام جهانی 2022 وجود ندارد

دبیر کل کمیته عالی برگزاری جام جهانی 2022 قطر در واکنش به اظهارات مطرح شده در مورد احتمال لغو این میزبانی گفت: هیچ شواهدی علیه قطر وجود ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، حسن الذوادی عالی ترین مسئول جام جهانی در قطر گفت: از زمان انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی، این کشور مورد آزار قرار گرفته است، با این حال هیچ تاسفی بابت پیشنهاد میزبانی جام جهانی 2022 وجود ندارد.
الخاندرو بورزانکو یک مسئول بازاریابی ورزشی آرژانتینی هفته گذشته در دادگاه نیویورک شهادت داد که خولیو گروندونا رئیس سابق فدراسیون فوتبال آرژانتین و نایب رئیس فیفا به او گفته است که دستکم یک میلیون دلار دریافت کرده تا به قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 رای بدهد.
الذوادی گفت که در دادگاه نیویورک هیچ چیزی وجود ندارد که قطر از آن نگران باشد. کمیسیون مایکل گارسیا در گزارش خود، قطر را از هر گونه تخلفی تبرئه کرده است.
حسن الذوادی در کنفرانس مطبوعاتی که در فاصله پنج سال تا آغاز این تورنمنت برگزار شد، گفت: اقدام قطر در پیشنهاد میزبانی درست بود.
دبیرکل کمیته برگزاری جام جهانی گفت: ما مورد آزار قرار گرفتیم، اما متاسف نیستیم. این جام ارزش آن را دارد. هیچ چیز ارزشمندی، آسان بدست نمی آید.
قطر از زمانی که به عنوان میزبان جام 2022 انتخابش شد، در کانون یک توفان بین المللی بوده است.
این کشور به خاطر نقض حقوق بشر و حقوق کارگران مورد انتقاد قرار گرفت و ادعای فساد در کسب میزبانی علیه قطر مطرح شده است.
قطر اخیرا در جریان مناقشه با کشورهای عربی از سوی کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی ، بحرین و همچنین مصر به حمایت از تروریسم متهم شده است. این بحران که تهدیدی برای ثبات خاورمیانه است، به تحریم اقتصادی سیاسی قطر از طرف این کشورها منجر شد.
با این حال الذوادی از این کشورها خواست اجازه دهند هواداران فوتبال آنها به قطر بیایند.
وی گفت: ما امیدواریم این کشورها به مردم خود اجازه شرکت در این تورنمنت را بدهند.
قطر در انتظار حضور یک و نیم میلیون هوادار در جام جهانی 2022 است که بیشتر آنها از خاورمیانه و به ویژه عربستان سعودی می آیند.
هفته گذشته اعلام شد که عربستان، امارات و کویت در جام خلیج فارس به میزبانی قطر شرکت نمی کنند.
جام جهانی فوتبال به طور معمول اوایل فصل تابستان برگزار می شود، اما جام جهانی 2022 روز 21 نوامبر آغاز می شود. فیفا به علت نگرانی از گرمای سوزان این کشور بیابانی با برگزاری این تورنمنت در اواخر سال میلادی 2022 موافقت کرد. این تورنمنت کوتاهتر خواهد بود و 28 روز به طول می انجامد.
دولت قطر اخیرا اعلام کرد که 65 درصد پروژه ها برای جام 2022 تکمیل شده است. قطر هر هفته 500 میلیون دلار برای آماده سازی میزبانی هزینه می کند.
الذوادی همچنین گفت: قطر از پیشنهاد میزبانی مراکش برای جام جهانی 2026 حمایت می کند و هر کمکی نیاز باشد، فراهم می کند.
وی افزود مایل است ژاوی هرناندز ستاره سابق بارسلونا را به عنوان سرمربی آینده تیم ملی قطر ببیند.
وی گفت: با توجه به توانایی های او هیچ تردیدی ندارم که او باید یک مربی شود. دوست دارم او سرمربی تیم ملی قطر شود، اما من اختیار تصمیم گیری ندارم.
ژاوی در حال حاضر در تیم السد قطر توپ می زند و تمایل خود را برای سرمربیگری قطر اعلام کرده است.
ورزشی**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما