شناسهٔ خبر: 22619788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لباس گشاد پرسپولیس بر تن بیرانوند

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با حرکت ناشایست خود برابر هواداران یک بار دیگر حاشیه ساز شد.

صاحب‌خبر -

لباس گشاد پرسپولیس بر تن بیرانوندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته اتفاقی در ورزشگاه آزادی رخ داد که حاکی از آن بود که در پرسپولیس حرفه‌ای گری و احترام به پیشکسوت و هواداران جایگاهی ندارد.

به هر حال هر ازگاهی شاهد این هستیم که یکی از به اصطلاح ستاره‌ها حاشیه جدیدی برای تیم درست می‌کند. در تاریخ باشگاه پرسپولیس و یا حتی فراتر از فوتبال ایران و آسیا، عابدزاده نامی نیست که بتوانیم از او به راحتی عبور کنیم.

گلر افسانه‌ای فوتبال ایران که خیلی از دروازه بان‌های تیم‌های آسیایی او را  الگوی فنی خود قرار می‌دهند طبیعی است که محبوب خیل عظیمی از مردم ایران باشد. به هر حال تشویق و حمایت از عابدزاده در روز بازی با پدیده  به مذاق بیرانوند خوش نیامده است و این خود جای سئوال دارد.

دروازه بان لرستانی پرسپولیس غوره نخورده مویز شده است و نمی‌تواند محبوبیت شخصی همچون عابدزاده را تحمل کند.

بیرانوند که تعداد سال‌های حضورش در پرسپولیس به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد خود را به قدری بزرگ می‌داند که در مقابل تماشاگران اقدامی نامتعارف انجام می‌دهد. بیرانوند خودش هم می‌داند هر چه دارد از هواداران است و‌ ای کاش کمی به گذشته مراجعه می‌کرد و می‌دید که سوشا مکانی و علیرضا حقیقی با جدایی از پرسپولیس جایگاه خود را از دست دادند.

به هر حال بیرانوند قدر موقعیتش را نمی‌داند و نشان داد که پیراهن پرسپولیس برای او گشاد است.

یکی از نقاط ضعف طاهری و برانکو این است که آنها نتوانستند بر رفتار و فرهنگ بازیکنان کار کنند تا هر روز شاهد ایجاد حواشی از سوی بازیکنان پرسپولیس نباشیم. چه بسا اگر تنبیهات شدیدی صورت می‌گرفت شاهد این اتفاقات در پرسپولیس نبودیم.

بدون شک برانکو با این مسائل شوخی ندارد و با بازیکن سالاری در پرسپولیس برخورد می‌کند.  رضائیان، مهدی طارمی و محسن مسلمان رفتار مشابهی همانند بیرانوند داشتند و از سوی سرمربی پرسپولیس تنبیه شدند.

البته بیرانوند مشخص است که مشاوره‌های خوبی ندارد که برای چندمین بار با هواداران پرسپولیس درگیر شده است. با توجه به اینکه در سال منتهی به جام جهانی قرار داریم بیرانوند به خوبی می‌داند که در صورت نیمکت نشینی در پرسپولیس جایگاه خود را در تیم ملی از دست می‌دهد و کارش برای بدست آوردن شماره یک تیم ملی سخت می‌شود.

به هر حال حرکت ناشایست بیرانوند از چشم مسئولان پرسپولیس دور نماند و قرار است این دروازه بان به کمیته انضباطی باشگاه احضار شود تا برای سایر بازیکنان پرسپولیس درس عبرتی شود که نباید مقابل هواداران قرار بگیرند.

برخورد منطقی با بیرانوند صورت بگیرد 

وحید قلیچ مربی دروازه بان‌های اسبق پرسپولیس درباره حرکت ناشایست بیرانوند بیان کرد: به هر حال متاسف شدم که بیرانوند این حرکت را انجام داد. ما هر چه داریم از هواداران  است و باید احترام آنها را نگه داریم. هواداران در سرما و گرما برای دیدن بازی تیم محبوب خود به ورزشگاه‌ها می‌آیند، اما مورد بی مهری بازیکنان قرار می‌گیرند.

قلیچ تصریح کرد: رفتار هواداران مناسب نبود و نباید عابدزاده را تشویق می‌کردند چرا که بیرانوند روحیه اش را از دست داد. اگر من هم درون دروازه بودم و تماشاگران گلر دیگری را تشویق می‌کردند شاید همانند بیرانوند رفتار می‌کردم.

او درباره اینکه بیرانوند به کمیته انضباطی باشگاه احضار شده است، بیان کرد: پرسپولیس دروازه بان بهتری نسبت به بیرانوند ندارد و باید از او درون دروازه استفاده کند تا همچنان در کورس قهرمانی بماند. حرکت بیرانوند درست نبود، اما به نظرم مسئولان پرسپولیس باید با این دروازه بان مدارا کنند چرا که  تنبیه این بیرانوند دردی را دوا نمی‌کند.

مربی دروازه بانان اسبق پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال باید برخورد منطقی با بیرانوند صورت بگیرد تا این دروازه بان متوجه حرکت نادرست خود برابر هواداران شود.

انتهای پیام/

نظر شما