شناسهٔ خبر: 22619774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

گرانی کتاب یکی از موانع گسترش فرهنگ مطالعه است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت : گرانی کتاب یکی از موانع گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در آیین تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی استان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان افزود : ترویج فرهنگ کتابخوانی یک روز میسر نمی شود و باید از دوران کودکی عشق به کتاب در وجود کودکان رونق یابد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه ، خاطرنشان کرد: زمانی که شبکه های اجتماعی جایگزین مطالعه کتاب شود آن زمان روز سقوط فکری، اجتماعی،فرهنگی و معنوی است.
وی ادامه داد : افزایش آگاهی در جامعه نیازمند ترویج کتابخوانی از دوران کودکی در خانه، مدارس و مهدکودکهاست.
خباز اجرای طرح هر دانش آموز یک کتاب و امانت هر کتاب بین دانش آموزان در مدارس به وسیله آموزش و پرورش را از اقدامات خوب و قابل تحسین برای ترویج فرهنگ مطالعه اعلام کرد.
استاندار سمنان تصریح کرد : طرح اهدای کتاب و مشارکت مردمی برای گسترش منابع در کتابخانه برای اولین بار و به صورت آزمایشی در شهرستان مهدی شهر این استان اجرا شد.
خباز با بیان این که برخی کتاب ها باعث ایجاد گمراهی در جوانان و نوجوانان می شود، خاطرنشان کرد:لازم است کتب اهدایی از لحاظ محتوایی بررسی و سپس در دسترس خوانندگان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در کشور سه هزار و 390باب کتابخانه و در استان سمنان 73 باب کتابخانه قالب مشارکتی ،نهادی و مستقل وجود دارد.
6026/7342
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما