شناسهٔ خبر: 22619701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در دیدار سردار ابوحمزه با روسای دانشگاههای کرمان مطرح شد؛

تولید علم در دانشگاهها باید به سمت صنعت و سرمایه گذاری هدایت شود

در دیدار سردار ابوحمزه با روسای دانشگاههای کرمان مطرح شد:تولید علم در دانشگاهها باید به سمت صنعت و سرمایه گذاری هدایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “دانشجوآزاد” در نشست روسای دانشگاه های کرمان با سردار غلامعلی ابوحمزه؛ وی در وهله اول فرا رسیدن ماه ربیع الاول وهفته بسیج را تبریک گفت و از همکاری خوبی دانشگاه های استان با بسیج و سپاه تشکر کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: محوری که مد نظر ما هست وآن را دنبال می کنیم تعامل و همکاری است و امید است این جلسات به صورت فصلی برگزار شود؛تا نظرات ارزنده شما  را بشنویم و هم فکری خوبی بین انشگاه و بسیج صورت بگیرد.

ابوحمزه با اشاره به نکاتی ازسخنان رهبری ادامه داد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهایی که با اساتید و دانشجویان داشتند وظایف مسئولان دانشگاهی را تدین و پایبندی به دین در زندگی و محیط  های دانشگاهی، تلاش برای اسلامی کردن دانشگاه ها، ایجاد فضای کار و با نشاط در دانشگاه ها، استفاده از افراد مومن ودخالت ندادن علایق  جناحی در انتصابات و غافل نماندن از حال دانشجویان نیازمند مطرح کرده اند.

وی اظهار داشت:سپاه با تمام توان خود به موضوع احداث در دانشگاه ها کمک می کند، اما نیاز به کمک خود دانشگاه ها هم دارد چون کار سخت افزاری که صورت بپذیرد برای خود دانشگاه انجام می شود و می توانند به خوبی از فضای ایجاد شده استفاده کنند.

ابوحمزه بیان کرد: سپاه به همه دستگاه ها کمک می کند اما الویت با حوزه علمیه و آموزش و پرورش و آموزش عالی می باشد چون این سه رکن  تعقل در استان و کشور هستند که باید توجه بیشتری به این سه بخش داشته باشیم .

فرمانده سپاه ثارالله کرمان توضیح داد:یکی از مطالباتی که رهبری در سال های انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است که همه ما وشما نسبت به این موضوع مسئولیت داریم.

وی با اشاره به سخنرانی های مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما در جامعه سه موضوع داریم انقلابی و غیر انقلابی و ضد انقلابی و باید تمام تلاش کنیم که غیرانقلابی ها را انقلابی کنیم و با همکاری یکدیگر و ظرفیت خوب استان  حرکت رو به رشدی داشته و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم.

سردار ابوحمزه اذعان کرد:حل مشکل اقتصاد مقاومتی یکی از بزرگترین دغدغه های ماست  دانشگاه ها خیلی می تواند در این موضوع نقش داشته باشد و در این بخش پررنگ کردن کرسی های آزاد اندیشی  با موضوعات اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی بسیار راهگشاست همچنین باید بتوانیم کارهای خلاقانه و تولید علم در دانشگاهها را به سمت صنعت و سرمایه گذاری هدایت کنیم.

وی در پایان از مسئولین دانشگاه ها برای سال آینده برای برگزاری کنگره ۶۵۰۰شهید در کرمان که بعد از ۲۰سال برگزار می شود کمک و همکاری خواست تا این کنگره به صورت هرچه شایسته تر برگزار گردد.

انتهای پیام/م

نظر شما