شناسهٔ خبر: 22618889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد در دستور کار مبلغان دینی

در نشست امروز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر بهره گیری از ظرفیت مبلغان دینی برای آموزش مردم و بیان آسیبهای اعتیاد تاکید شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگارزی صداوسیما مرکز اراک؛ در نشست امروز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر بهره گیری از ظرفیت مبلغان دینی برای آموزش مردم و بیان آسیبهای اعتیاد تاکید شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این نشست گفت: آموزش مبلغان دینی در مورد اعتیاد برای آگاهسازی جامعه در دستور کار قرار دارد و در تمام شهرستان های استان به این منظور کارگاه برگزار شده است.
حجت الاسلام قربانپور افزود : رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه در ارتباط با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و عمومی شدن مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند و در همین راستا ما باید توجه لازم را داشته و نقش موثر ایفا کنیم.
وی گفت : جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با هدف بررسی و ارائه راهکارهای فرهنگی با تکیه بر مبانی مکتبی و دینی به منظور پیشگیری از اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی برگزار می شود.
قربانپور افزود: در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه برگزاری کارگاه های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار، روحانیون و مبلغان دینی به منظور آموزش تخصصی آنها برای ارائه محتوای مورد نظر در این رابطه را دنبال می کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت : علاوه بر روحانیون و مبلغان دینی، مداحان و مبلغان زن و فعالان فرهنگی و قرآنی مساجد و دیگر مراکز قرآنی نیز این آموزش ها را دریافت می کنند تا مباحث مورد نظر را به بدنه جامعه منتقل کنند.
دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان هم در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت های اموزش و پرورش در بالابردن آگاهی دانش اموزان نقش مهمی دارد که باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.
شاه محمدی افزود: در 8 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش فرهنگی 35 درصد افزایش عملکرد داشته ایم که این امر در شهرستانهای اشتیان ، تفرش و فراهان بیشتر بوده است و باید از ظرفیت این شهرستانها در این خصوص در راستای مبارزه با اعتیاد بهره برد.
 
 
 

نظر شما