شناسهٔ خبر: 22618824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس، فرصتی برای توسعه ملی

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و صنایع وابسته از تاریخ 19 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های فارس در شهر شیراز آغاز به کار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا فارس، امروز سه شنبه 30 آبانماه در جلسه مشترکی فی مابین مدیر کل و مسئولین میراث فرهنگی فارس و سازمان همیاریهای شهرداری استان، ابعاد اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ضمن ابراز امیدواری از اقدامات مشترک صورت گرفته اظهار داشت: در صدد هستیم طی مذاکره با مدیران ارشد سازمان میراث ،نمایشگاه ملی صنایع دستی که پیش از این قرار بود در اسفند ماه سال جاری در شیراز برگزار شود را در کنار این نمایشگاه برگزار نمائیم.

 مصیب امیری با توجه به حضور قطعی 6 سفیر از کره جنوبی،سوریه،اتریش، مالزی تاجیکستان وآفریقای جنوبی به برگزاری نشستهای چند جانبه در راستای توسعه پایدار گردشگری و تبادل گردشگر و انعقاد تفاهم نامه فی ما بین تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به توانمندی های منحصر به فرد استان فارس و به طور خاص شهر شیراز در حوزه های گردشگری تاریخی، فرهنگی، ادبی، طبیعی، سلامت و مذهبی خواستار بهره مندی از ظرفیت آژانسهای هوایی شرکت کننده در نمایشگاه همچون ترکیش، ایرعربیا، قطری، امارات در راستای معرفی و تبلیغ گردشگری و صنایع دستی استان در سطح بین المللی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس خاطر نشان کرد: با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس، تاکنون 17 غرفه نمایشگاهی به صورت رایگان به این حوزه واگذار شده است و در صورت نهایی شدن برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در جنب این نمایشگاه، تعداد 150 غرفه به صنعتگران صنایع دستی کشور برای ارائه محصولات خود اختصاص خواهد یافت.

علیرضا دژبد دبیر ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون حضور شرکت های داخلی و خارجی در حوزه های هتل داری، ایرلاین ها، سامانه های رزرو آنلاین هتلی، مناطق آزاد، باشگاه ورزشهای هوایی و دریایی، مدارس غواصی، مجتمع های تفریحی-گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی، برپایی جشنواره اقوام ایرانی، جشنواره بالن ها و برگزاری سه همایش مرتبط با صنعت گردشگری در حاشیه نمایشگاه، شامل گردشگری سلامت گردشگری طبیعی و نقش آی تی در توسعه گردشگری ارائه داد.

وی همچنین عنوان کرد: ازسازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شیراز، مقامات و مسئولان استانهای طرح مثلث طلایی گردشگری کشور(اصفهان- یزد) برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس از تاریخی لغایت 22 آذرماه سال جاری از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز پذیرای علاقمندان و فعالان صنعت گردشگری می باشد.

نظر شما