شناسهٔ خبر: 22618743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خبر داد

حذف ویرگول سازنده حقوق مادام‌العمر و نجومی از قانون

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه «ویرگول نجومی‌ساز و حقوق مادام‌العمرساز» در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصویب شد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین شهر اظهار کرد: کلیات اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه «ویرگول نجومی‌ساز و حقوق مادام العمرساز» در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصویب شد.

وی افزود: در متن لایحه دولت ویرگول مابین دو کلمه حقوق و ثابت هست و در متن کمیسیون تلفیق ویرگول برداشته شده است، بنده بررسی کردم دولت در هیچ یک از فرآیند مذاکرات، چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن علنی مجلس مخالفتی با متن اولیه‌ای که ارسال کرده بود ندارد.

نماینده مردم برخوار شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مشورت با کارشناسان، بر این نکته تاکید داشتند که برداشتن ویرگول به معنای تلقی تمامی پرداخت‌ها به کارکنان به عنوان حقوق ثابت است و این باعث افزایش پایه حقوق همه افراد می‌شود و همین پایه حقوق ملاک بازنشستگی خواهد شد و بار مالی بسیار زیادی را به دولت تحمیل خواهد کرد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، پس از دفاعیات بنده و حمایت دکتر تاجگردون، با کلیات اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه (حذف ویرگول نجومی‌ساز و حقوق مادام‌العمرساز) موافقت کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به روند به وجود آمدن این مسأله اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه سال‌های 91، 92، 93، 94، 95 و لایحه بودجه 96 حکم بند الف تبصره 12 قانون و لوایح بودجه سال‌های متوالی چنین می‌آمد: الف- افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به‌ نحوی‌که تفاوت تطبیق موضوع مواد (٧١) و (٧٨) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 در حکم حقوق، ثابت باقی بماند.»

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: یک‌باره وقتی قانون ابلاغ شد، ویرگول پیدا شد ولی برخلاف 11 سند قبلی (6 لایحه و 5 قانون بودجه)، به این شکل درآمد: «... در حکم حقوق ثابت، باقی بماند.»، با این تغییر محل ویرگول، حقوق کارکنان دولت و مجلس و مقامات کشور با این دست‌کاری افزایش‌ یافته و مادام‌العمر می‌شود.

انتهای پیام/چ

نظر شما