شناسهٔ خبر: 22618654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اتفاقی تازه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو؛ سیدعلی مهدیون مسئول بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی با اشاره به بازسازی ساختمان این دانشکده و نارضایتی تشکل‌های دانشجویی از کمبود فضای اختصاص داده‌شده به آن‌ها گفت: کنار خلف وعده‌های مسئولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، این بار رئیس دانشکده به‌خلاف قوانین دانشگاه و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از حضور نماینده بسیج دانشجویی در شورای فرهنگی دانشکده ممانعت به‌عمل آورده و از دادن کمکهای مالی به بسیج دانشجویی برای برگزاری اردوهای فرهنگی ــ مذهبی دریغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه سلسله اقدامات مسئولان دانشکده نشان از سیاست‌هایی برای محدود کردن تشکل‌های دانشجویی دانشکده دارد، گفت: محدود کردن تشکل‌ها در دانشگاه باعث کاهش فعالیت‌های فرهنگی ــ سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاه و در نهایت باعث ایجاد فضای رخوت و خمودگی در دانشگاه‌ها می‌شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این‌گونه اقدامات با نظر رهبر انقلاب درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی بالاخص بسیج دانشجویی که همچون شجره طیبه‌ای در تمام دوران انقلاب به یاری ایران اسلامی آمده است، در تضاد است.

مهدیون با اشاره به نگاه شهیدبهشتی و امام (ره) درباره دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی افزود: شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌دانست، اما دانشجو زمانی می‌تواند برای جامعه آگاهی‌بخشی به ارمغان آورد که مسئولان دانشگاه در این مسیر فضا را برای فعالیت آن‌ها هموار کنند.

وی یادآور شد: ما از پیر جماران آموختیم که مقاومت رمز پیروزی است. مسئولان دانشگاه بدانند، نهال انقلاب بعد از ۴۰ سال تبدیل به درخت تنومندی شده است که وزش طوفان‌ها و مشکلات کوچک او را از پای در نخواهند آورد.

نظر شما