شناسهٔ خبر: 22618377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز هفته فیلم اروپا در تبریز

گروه فرهنگی: هفته فیلم‌ اروپا به ریاست الکساندر ریگر و به نمایندگی توماس کلویبر در تبریز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، هفته فیلم‌ اروپا به ریاست الکساندر ریگر و به نمایندگی توماس کلویبر امروز در تبریز آغاز به کار کرد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: هفته فیلم اروپا در تبریز طلیعه‌ی ورود به رویداد تبریز ٢٠١٨ است. 
وی، با اشاره به اهمیت و جایگاه سینما در دنیای کنونی،‌ اظهار کرد: هنر صنعت سینما شیوه‌ای ارتباطی و پدیده‌ای فراگیر و جهان شمول است که همواره چون ابزاری موثر جهت برقراری تعاملات فرهنگی و اجتماعی محسوب شده و  بهترین قالب برای طرح مضامین مختلف اجتماعی و انسانی است و با توجه به اهمیت و نقش این هنر در بهبود و ارتقای ویژگی‌های شخصیتی انسان باید  بیش از پیش مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر قرار گیرد.  
وی افزود: یک اثر سینمایی در هر پلان خود بازتاب جامعه‌ای است که در آن نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم، هنری که ویژگی‌های منحصربفرد و جلوه‌های بصری و هنری قدرتمندی در آن گنجانده شده و تاثیرگذاری شگرفی بر مخاطبان دارد و به عبارتی خیال را که حقیقتی فراتر از فردیت فرد است و هرکس به مقتضای وجودش نصیبی سزاوار از آن بخشیده شده، با واقعیت در هم آمیخته و پیام را به تاثیرگذارترین وجه منتقل می‌سازد.  
محدپور گفت: نقش و تاثیر زبان هنری سینما بر فرهنگ جوامع از دیرباز تاکنون مقوله انکار ناپذیری بوده و همواره در طول سالیان فرهنگ های مختلف برای تبلیغ خود از ابزار مختلفی همچون سینما بهره گرفته و با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و در این میان تبریز اولین شهری است که خورشید سینمای ایران از آن طلوع کرد.  
وی تصریح کرد:‌ تقویم کهن فرهنگ و هنر آذربایجان و تبریز، اولین‌های بسیاری را در خود ثبت کرده است و این شهر گوهرپرور به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و هنری در ایران با پیشینه غنی تاریخی، نقش اساسی در شکل گیری مکاتب و صنایع هنری مختلف داشته و همواره زبانزد عام و خاص بوده و هست.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد:‌ آذربایجان منشا و خاستگاه تحولات بزرگی در زمینه هنر در سطح جهان بوده است و ما به واسطه بزرگان علم و اندیشه و هنر توانسته‌ایم در نضج تمدن دنیا نقش بسزایی در طول تاریخ داشته باشیم و اگر بگوییم که آذربایجانیان در اکثر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی پرچمدار بوده اند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم و اندک تاملی در مکاتب هنری و ادبی تبریز موید این سخنان است.  

نظر شما