شناسهٔ خبر: 22618155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جانشین شهردار روداب عنوان کرد؛

حیات وحش شهر روداب فرصتی برای سرمایه گذاران خراسان رضوی

جانشین شهردار روداب اظهار کرد: می توان با استفاده از توانمندیهای سازمان همیاری و قدرت جذب سرمایه گذار توسط این نهاد از فرصتهای اقلیمی، تاریخی، حیات وحش و ... شهرهای دارای بعد مسافت از مرکز استان مانند روداب استفاده ای بهینه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، علی کلاته گفت: روداب که بر اساس مصوبه هیات دولت  در سال 1376 به شهر تبدیل شده است در شمال غرب استان و با جمعیتی حدود 5 هزار نفر  در 45 کیلومتری مرکز شهرستان سبزوار و فاصله 265 کیلومتر مشهد قرار دارد که با اقلیمی کویری بر دامنه کوههایی موسوم به کوه همایی، کوه میش و دشت فروغن واقع  شده است.

وی افزود: این شهر از ذخایر معدنی سنگ های ساختمانی و آب و هوایی نیمه بیابانی، چاه های عمیق، چشمه ها و رودخانه های فصلی مختلفی برخوردار است.

جانشین شهردار روداب بیان کرد: موقعیت جغرافیایی خاص شهر روداب و قرارگرفتن آن در مسیر طرح آزادراه اصفهان، طرود، روداب به مشهد و آینده خوبی که می توان برای این شهر متصور بود، می تواند فرصت های خوبی برای انجام طرح های مطالعاتی برای دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری به ویژه سازمان همیاری شهرداری های استان ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوان این شهر کوچک، ادامه داد: وجود آثار تاریخی چون آسیاب های آبی، بقاع متبرکه امام زادگان (ع)، حوض انبار ها، قلعه ها و محوطه های باستانی مربوط به دوره های مختلف تاریخی و مجاورت شهر روداب با کویر مرکزی ایران پتانسل خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ورزشی به ویژه کویرنوردی و صحرانوردی ایجاد می کند.

کلاته بیان کرد: حیاط وحش روستای «پروند» یکی از بخش های مهم شهر روداب نیز با وجود حیوانات زیبایی چون کل، بز، آهو، قوچ و میش و ... یکی دیگر از ظرفیتهای مغفول مانده ای است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران در حوزه ایجاد مکان های اقامتی، تفریحی برای دوستداران طبیعت کویری این منطقه باشد.

وی با اشاره به فعالیت های کشاورزی و دامپروری مردم این منطقه، عنوان کرد: کشت گندم، جو و پنبه در دهستان فروغن وجود باغات و کشت زعفران در دهستان های «خواشد» و «کوه همایی» و همچنین پرورش شتر در  روستای «پشته عباس» نیز ظرفیتهای بالقوه ای است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری روداب در بخش ایجاد کارخانه شن شویی برای کسب درآمد پایدار برای شهرداری، اظهار کرد: قطعا مشارکت سازمان همیاری و جذب سرمایه گذار برای ایجاد شهرک صنعتی،کارخانه های تبدیلی و فرآوری محصولات دامی و گیاهان دارویی، کشتارگاه، خوراک دام، دانشگاه علمی کاربردی و ... می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال، درآمدپایدار برای شهرداری، کاهش مهاجرت و رشد و توسعه شهری در منطقه داشته باشد.

جانشین شهردار روداب به آمادگی این شهرداری در استفاده از توانمندیهای سازمان همیاری در حوزه  ساماندهی ماشین آلات مختلف و همچنین نیاز کارکنان  چندین شهرداریهای تازه تاسیس منطقه به  پوشش های بیمه تکمیلی، گفت: ظرفیتهای فراوانی در سازمان همیاری شهرداری های استان وجود دارد که با افزایش تعاملات، آشنایی بیشتر دست اندرکاران شهردای ها با این توانمندی ها و ایجاد سازو کارهای حمایتی از سوی این نهاد بزرگ، می توانیم شاهد خدمات رسانی مطلوب تر و موثر به شهرهای دور از مرکز و آبادانی هرچه بیشتر تمامی نقاط شهری و روستایی خرایان رضوی باشیم.

 

نظر شما