شناسهٔ خبر: 22617807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد شرکت تعاونی برای افزایش تولید توتون مرغوب در کردستان ضروری است

سنندج - ایرنا - رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران بر ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی برای افزایش تولید توتون مرغوب در استان کردستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر رمزی شامگاه دوشنبه در بازدید از کارخانه خصوصی تولید سیگارت سقز گفت: تشکیل شرکت تعاونی باعث رغبت بیشتر کشاورزان به تولید توتون می شود.
وی با بیان اینکه در استان کردستان سالیانه یک هزار و 700 تُن توتون مرغوب تولید می شود، اظهار کرد: می توان با سرمایه گذاری دقیق و کشت با برنامه این ظرفیت را به 2 هزار و 200 تُن در سال رساند.
معاونت صنعتی و سرپرست کارخانه دخانیات سقز هم گفت: در سقز و مریوان به عنوان قطب اصلی تولید توتون در استان کردستان سالیانه 594 در هکتار زمین توتون کشت می‌شود و 874 کشاورز در این بخش فعالیت می‌کنند و توتون استان کردستان از نظر کیفیت بالاترین کیفیت را در ایران دارد.
فرشاد فغفوری با اشاره به ظرفیت این شرکت برای تولید سیگارت تاکید کرد: سالن دخانیات سقز ظرفیت راه اندازی چهار خط تولید سیگارت را دارد که بدلیل نبود امکانات و دستگاه های تولید اکنون غیر فعال است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز هم در سخنانی گفت: کارخانه بخش خصوصی تولید سیگارت این شهرستان با سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی توسط سرمایه گذار اهل کشور ترکیه در حال اتمام و راه اندازی است.
لطیفه نوروزی اضافه کرد: این کارخانه دارای پنج خط تولید است که هم اکنون سه خط تولید آن با قابلیت تولید 35 برند راه اندازی شده و در صورت بهره برداری از این مجموعه صنعتی، 30 درصد تولید آن توزیع داخلی و 70 درصد آن به کشورهای همجوار صادر می شود.
وی یادآور شد: این کارخانه در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع با زیربنای 12 هزار مترمربع سوله های تولید در شهرک صنعتی در 5 کیلومتری سقز واقع شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7249/9102

انتهای پیام /*

نظر شما