شناسهٔ خبر: 22617633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

چرا نام تیم سیاه‌جامگان تغییر کرد؟

همان طور که باشگاه سیاه جامگان امروز اعلام کرد اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی سرانجام با پیشنهاد این باشگاه برای تغییر نام این تیم به اسم مشکی پوشان دیار خراسان موافقت کرد.

صاحب‌خبر -
گزارش - تحریریه پارسینه | همان طور که باشگاه سیاه جامگان امروز اعلام کرد اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی سرانجام با پیشنهاد این باشگاه برای تغییر نام این تیم به اسم مشکی پوشان دیار خراسان موافقت کرد.

با اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از این پس نام باشگاه سیاه جامگان به اسم مشکی‌پوشان دیار خراسان ثبت شد و فعلا این باشگاه فقط در رشته فوتبال به فعالیت می پردازد. این روزها موضوع تغییر نام باشگاه ‌سیاه‌جامگان مشهد به سوژه خبری رسانه‌ها تبدیل شده و نظرات مختلفی در این زمینه در فضای خبری و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود.

مطرح شدن تغییر نام این باشگاه ورزشی از سیاه‌جامگان ابومسلم به «مشهدالرضا» با اظهار نظر و درخواست آیت‌الله علم‌الهدی شروع شد؛ درخواستی که واکنش‌های متعددی همراه داشت از این رو مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان مجبور به واکنش نسبت به صحبت‌های مطرح شده در این خصوص شد.


در این میان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز معتقد است پرونده باشگاه تحت عنوان سیاه‌جامگان برای کسب مجوز کمیسیون ماده پنج از فصل گذشته در اداره تربیت بدنی مشهد باقی مانده و پیشرفتی نداشته است و در مقابل مسئولان سازمان لیگ در این باره معتقدند اگر مسئولان سیاه‌جامگان می‌خواهند همین نام را نیز تغییر دهند باید بروند اداره ثبت شرکت‌ها و مدارک مورد نیاز خود را تحویل آنها بدهند.

کوروش صبوریان در خصوص نامه مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان مبنی بر تغییر نام باشگاه به «مشهد» عنوان کرد: سیاه‌جامگان از فصل گذشته جهت اخذ مجوز، پرونده‌ای تشکیل داده که به دلیل ناقص بودن مدارک در اداره تربیت‌بدنی مشهد باقی مانده است و چندین بار با این باشگاه مکاتبه داشتیم تا مدارک خود را برای پیگیری مجوز کامل کنند اما مراجعه‌ای نداشتند.

مشخص نیست با تغییر نام باشگاه سیاه‌جامگان موافقت می‌شود یا خیر

رییس کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی صبوریان تصریح کرد: در صورت انجام این امور پرونده از اداره مشهد جهت بررسی و ارائه مجوز کمیسیون ماده 5 به دست ما می‌رسد. ولی نامه‌ای که عباسی مدیرعامل باشگاه به ما زده است هیچ نقش و تأثیری نداشته و باید برای کسب مجوز این مسیر را پیگیری کنند و این در حالی است که بارها این موضوع را به مدیران باشگاه توضیح داده‌ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی که نماینده مردم مشهد در مجلس است، به جلسه‌ای اشاره می‌کند که با مالک باشگاه ابومسلم داشته و معتقد است تغییر نام به نفع این تیم فوتبال مشهدی است درحالیکه یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که حوزه انتخابیه وی در جوار مشهد است، می‌گوید اسم قدیم باشگاه باید حفظ شود.

تغییر نام باشگاه سیاه‌جامگان ابومسلم به نفع تیم است
 
نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بخش خصوصی در ارتباط با رفتار و مالکیت خود اختیاراتی دارد که انتخاب نام نیز در این عرصه است، گفت: با مالک تیم در این خصوص صحبت کرده ام لذا این تغییر نام به نفع تیم است و ظرفیت بیشتری را برای مشهد در پی دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارشناس دینی وظیفه دارد نظرات خود را در خصوص این موضوع اعلام کند؛ در خصوص این موضوع جوسازی شده وگرنه افراد متعددی در این زمینه اظهار نظر کرده اند و نگاه خودشان را نسبت به شخص ابومسلم اعلام کرده‌اند لذا این اقدام بنا بر مصلحت انجام شده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اسم قدیم باشگاه باید حفظ شود، تصریح کرد: تغییر نام باید در فضایی شفاف انجام شود لذا ممکن است حرف‌هایی در این خصوص مطرح شود که قابل مذاکره و صحبت است تا روشنگری در این خصوص انجام شود.

نظر شما