شناسهٔ خبر: 22617559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گُل‌های یک نقاش، در مرکز یک نمایشگاه

نمایشگاه نقاشی‌های رضا نصرتی با عنوان «رز و زنگار» جمعه سوم آذرماه۹۶ در گالری ساربان افتتاح می‌شود و به مدت ۱۰ روز برپاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقاشی‌های رضا نصرتی با عنوان «رز و زنگار» جمعه سوم آذرماه۹۶ در گالری ساربان افتتاح می‌شود و به مدت ۱۰ روز برپاست.

نصرتی در این نمایشگاه که محصول نزدیک به سه سال فعالیتش است به عناصر ساده و پیرامونی مانند گل و درخت پرداخته و توانسته با افزودن لحن شخصی و  نگاهی متفاوت معنایی جدید به آن‌ها بدهد. مهدی چیت‌سازها در استیتمنت نمایشگاه نوشته: نقاشی از گل شاید سهل‌ترین و هم‌زمان سخت‌ترین انتخاب یک هنرمند باشد. گل اولین مثال زیبایی و دم دست‌ترین شکل بیان احساســات اســت. از سویی ریشه در اعماق ادبیات و اســطوره‌ها دارد و از سویی بر قشری‌ترین سطوح انگاره‌های عوامانه جای گرفته‌است. حال اگر هنرمند، نقش درخت یا مار و طاووس را هم به آن اضافه کند آنگاه باید در خطرناک‌ترین موقعیت ممکن ِ بندبازی کند. این آزمون سخت رضا نصرتی در سه دوره‌ی پیاپی کاری‌اش است.

رضا نصرتی متولد 1360 در سنندج، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد نقاشی و عضو پیوسته‌ی انجمن هنرمندان نقاش ایران است. نصرتی سابقه‌ی 10 نمایشگاه انفرادی و بیش از 20 نمایشگاه گروهی نقاشی را در پرونده کاری‌اش دارد. او همچنین سال‌هاست علاوه بر نقاشی به تدریس این رشته در دانشگاه‌ها و آموزشگا‌های مختلف نیز می‌پردازد.

نمایشگاه «رز و زنگار» از جمعه سوم تا دوشنبه سیزدهم آذر  ماه سال جاری،همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ برقرار است.

نظر شما