شناسهٔ خبر: 22617529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهیه طرح جامع برای 47 بقعه متبرکه تا پایان امسال در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تهیه طرح جامع، اجرای عملیات بازسازی و توسعه بقاع متبرکه مانع از دخالت سلایق شخصی در این زمینه است، گفت: تا پایان امسال تهیه طرح جامع برای 47 بقعه متبرکه استان به پایان می رسد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جعفر جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون تهیه طرح جامع برای 20 بقعه متبرکه در سطح استان به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: در جاهایی که بنای بقاع متبرکه ارزش میراثی و تاریخی دارند، تهیه طرح جامع آنها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.
حجت الاسلام جعفر جنتی از آغاز عملیات عمرانی اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان در چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد: تا کنون عملیات بازسازی و عمرانی در پنج امامزاده در مناطق مختلف استان به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه 70درصد بقاع متبرکه استان فاقد درآمد هستند، افزود: درآمد سایر بقاع متبرکه صرف هزینه های جاری، عمرانی و فرهنگی در محل همان اماکن می شود.
استان زنجان 133 بقعه متبرکه دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای صیانت از موقوفه ها، از ابتدای سال جاری تا کنون با پی گیری های انجام شده یک هزار و 500 سند برای موقوفه ها صادر شده است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 2 هزار و 769 موقوفه در این استان زنجان به ثبت رسیده است که این موقوفات 29 هزار و 698 رقبه را شامل می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما