شناسهٔ خبر: 22617397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکاب زنی 4000 کیلومتری فرزند شهید/ پاسداشت شهدای مرزبان

بیرجند - ایرنا - دوچرخه سوار نایینی فرزند شهید غلامرضا اکبری که رکاب زنی 4000 کیلومتری خود را در گرامیداشت مقام شهدای مرزبان از استان اصفهان به سمت مرز افغانستان آغاز کرده است روز سه شنبه وارد شهرستان نهبندان خراسان جنوبی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمزه اکبری فیض‌آبادی دوچرخه‌ سوار نایینی از هفتم آبان ماه سفر 40 روزه خود را در راستای گرامیداشت مقام شهدای مرزبان از شهرستان نایین اصفهان به مقصد هیرمند زابل در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است.
این دوچرخه سوار 31 ساله نایینی، که تصمیم گرفته با دو چرخه، خود را به مناطق صفر مرزی ایران در منطقه هامون و بر سر مزار مرزبان شهید « مراد دهقان» در جنوب شرق کشور برساند، تاکنون یکهزار کیلومتر را رکاب زده و تنها 200 کیلومتر دیگر تا مقصد دارد.
دوچرخه سوار نایینی به خبرنگار ایرنا گفت: این ششمین سفر طولانی اش است و این سفر در راستای پاسداشت مقام والای شهدای مرزبان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای مظلوم بویژه حمایت از مادر شهید دهقان انجام می شود.
اکبری فیض‌آبادی افزود: در طول مسیر از استان‌ های اصفهان، یزد و کرمان عبور کرده و اکنون وارد خراسان جنوبی شده است که از مسیر شهرهای در حال عبور از مرحله رفت به سیستان و بلوچستان خواهد رسید.
وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سفر پایانی وی نیست و قصد دارد از مسیر برگشت نیز از استان‌های هرمزگان، فارس و اصفهان که در مجموع هفت استان در رفت و برگشت خواهد شد سفر 4000 کیلومتری خود را به پایان برساند.
دوچرخه سوار نایینی اضافه کرد: روزانه به طور میانگین 100کیلومتر با دوچرخه خود رکاب زده که پیش‌بینی می‌کنم تمام این سفر 4000 کیلومتری رفت و برگشت در مدت 40 روز به پایان برسد.
اکبری فیض آبادی با اشاره به اینکه نام این سفر را« هوم تا هامون» نامیده است یادآور شد: هوم یکی از نام‌های باستانی شهر نایین بوده و هامون نیز منطقه‌ای در مرز ایران و افغانستان است که شهدای زیادی در این منطقه برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند که به همین دلیل مقصدش در این سفر است.
رکابزن نایینی با اشاره به اینکه شهید مراد دهقان متولد 1350 سال 1370 در مرز ایلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و هم اکنون آرامگاهش در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان است، افزود: با دیوار کشی ایران، خاک این شهید در مرز افغانستان واقع شده و مادر این شهید همیشه به سختی و با تحمل رنج بسیار بر سر مزار فرزندش حاضر می شود.
این دوچرخه سوار نایینی دیگر اقدام خود را امضا گرفتن از مردم در مسیر شهرها برای حمایت از مادر شهید دهقان عنوان کرد.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت، 26 هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از 100 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216* 6054* خبرنگار- ابوذر تاجری * انتشار - مریم پنجابی

انتهای پیام /*

نظر شما