شناسهٔ خبر: 22617339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

سلیمانی: از پنالتی که برای پرسپولیس گرفته نشد تا آفسایدی که مانع گلزنی استقلال شد

کارشناس داوری کشورمان قضاوت های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال را مطلوب ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

حیدر سلیمانی:کارشناس داوری در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص عملکرد داوران در هفته دوازدهم اظهار داشت: قضاوت های این هفته خوب بود، اصفهانیان طی اقدامی بازهم از داوران جوان و قضاوت اولی برای لیگ برتر استفاده کرد و آن ها هم نسبت به تجربه شان عملکرد خوبی داشتند. میرغفاری داور بازی گسترش فولاد با استقلال خوزستان گرچه به اشتباه یک پنالتی برای نماینده تبریزی نگرفت ولی درنهایت قضاوت خوبی داشت و در نتیجه بازی تاثیر چندانی نگذاشت؛ گسترش فولاد برد و این قضیه به اعتراض و مربیان و فدراسیون کشیده نشد.

وی ادامه داد: در بازی سیاه‌جامگان و استقلال تهران مهدی سیدعلی قضاوت کرد،نسبت به قضاوت های خوبش این بازی حساس نیز به او رسید. این داور قضاوت نسبتاً خوبی داشت و تنها در یک صحنه که بازیکن سیاه‌جامگان تکل وحشتناک روی بازیکن استقلال انجام داد که ایشان مدیریت کرد این بازیکن را اخراج نکرد ولی طبق قانون باید به خاطر این تکل بازیکن سیاه جامگان اخراج می‌شد. در دو صحنه کمک‌های سیدعلی اشتباهاتی داشتند، کمک دوم در یک صحنه اشتباهی کرد که، در ادامه ممکن بود مهاجم استقلال موفق به گلزنی می شد. در صحنه ای دیگر مهاجم استقلال کاملاً در آفساید بود و کمک داور اول آن را اعلام نکرد که در ادامه ممکن بود یک گل به نفع استقلال رقم بخورد. در چنین صحنه هایی کمک داورهای برجسته خودی نشان می دهند مشخص می شود قضاوت خوبی داشته اند.

سلیمانی در خصوص قضاوت داور دیدار سپاهان و تراکتورسازی عنوان کرد: قضاوت های خوب و بدون نقصی را از اکبریان در این فصل شاهد نبودیم. او در این دیدار باید در دقیقه 24 پنالتی برای تراکتورسازی اعلام می کرد که اصلاً ندید و حتی من اعتقاد دارم بازیکن سپاهان هم باید در ادامه اخراج می‌شد چون برخوردی شدید با بازیکن تراکتورسازی داشت و می توانست مچ پای حریف را دچار آسیب دیدگی کند. با گرفتن این پنالتی می توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد؛ و در ادامه پنالتی که برای سپاهان گرفت جالب توجه بود! خطای هند بازیکن تراکتور درست بود اما این اتفاق خارج از محوطه جریمه رخ داد و به هیچ وجه نمی توانست پنالتی باشد. باید خطا بیرون محوطه جریمه گذاشته بشود و همان خطا را اعلام پنالتی کرد و گل دوم سپاهان اتفاق افتاد شاید اگر این گل نمی‌شد بازی یک مدل دیگر حرکت می‌کرد.

کارشناس داوری در مورد دیدار پرسپولیس و پدیده خاطر نشان کرد: زرگر این دیدار را خوب قضاوت کرد، آفسایدهایی که اعلام کرد همه مشکوک بود ولی او به درستی اعلام کرد. اما صحنه‌ای در دقیقه 34 اتفاق افتاد که مدافع پدیده روی شایان مصلح در مماس خط طولی محوطه جریمه نزدیک خط کرنر، یک خطایی کرد. زرگر این را ادامه بازی داد و اعتقاد به این خطا نداشت ولی این خطا اتفاق افتاد دقیقاً روی خط طولی محوطه جریمه و باید اعلام پنالتی می‌شد چون خط جزء محوطه جریمه است؛ تنها اشتباه جدی این بازی همین صحنه بود. بقیه صحنه را به درستی قضاوت کرد. در بازی‌های دیگر صحنه خاصی ندیدم.

نظر شما