شناسهٔ خبر: 22617145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نبود مدیریت اصولی دلیل مشکلات جایگاه زباله سراوان است

گیلان-مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: نبود مدیریت اصولی و ایمن پسماندهای شهری و روستایی باعث بروز مشکلاتی همچون جایگاه زباله سراوان رشت شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور گفت: تبعات ناشی از آلودگی فاضلاب های شهری، بیمارستانی، صنعتی و خدماتی به بحران زباله سراوان از مشکلات زیست محیطی گیلان است.

وی افزود: عدم مدیریت اصولی و ایمن پسماندهای شهری و روستایی باعث بروز مشکلاتی همچون جایگاه زباله سراوان رشت شده است .

مدیرکل محیط زیست گیلان خواستار آن شد تا تجمیع واحدهای مزاحم شهری و صنعتی در شهرکهای کارگاهی با سرعت پیگیری و اجرا شود.

وی تصریح کرد:طرح تفکیک زباله از مبدا همراه با آموزش دهیاران و اعضای شورای اسلامی بهترین و موثرترین راه برای مدیریت پسماند و کاهش ورودی زباله به جایگاه های زباله است.

نبود جایگاه دفن زباله در استان گیلان موجب شده است تا گیلان با مشکلات زیست محیطی زیادی مواجه شود و یکی از بدترین مکانهای جایگاه دفن زباله سراوان است و در حال حاضر با توجه به رانش ۵۰۰متری زباله در این جایگاه مشکلات عدیده ای برای مردم این منطقه ایجاد شده است.

به گفته کارشناسان اداره‌کل محیط زیست گیلان در هر ثانیه ۴لیتر شیرابه سراوان به رودخانه‌های رشت می‌ریزد و در نهایت این همه الودگی وارد تالاب انزلی می‌شود. تالابی که این روزها خود به دلیل حجم بالای ورود رسوبات با مشکلات زیست محیطی زیادی دست و پنجه نرم می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما