شناسهٔ خبر: 22617141 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نقد و بررسی «عرفان های نوظهور» در شبکه چهار

برنامه تلویزیونی «گستره شریعت» در سه قسمت به بررسی «عرفان های نوظهور» می پردازد. برنامه تلویزیونی «گستره شریعت» در سه قسمت به بررسی «علم دینی» می پردازد. مهرآوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون اینستاگرامش را با عکس هایی از خاطره بازی هایش در باغ کتاب و گشت و گذار در بین نوستالژی های دهه شصتی و خاطرات کودکی به روز کرد. تله تئاتر چهار قسمتی «پسران طلایی» در قالب برنامه «نمایشخانه» پخش می شود. خودش می‌گوید، نقش‌های‌ مثبت جای کار ندارد و به بازیگر اجازه نمی‌دهد توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد برای همین است که از بازی در نقش‌های منفی ناراضی نیست، هرچند این‌ روزها دست‌های پشت پرده و مافیای بازیگری آنقدر قوی شده که به او کمتر فرصت داده می‌شود مقابل دوربین بازی کند، اما او ناامید نشده و هنوز هم بازیگری برایش در اولویت است. دهه 60 بود و فقط دو شبکه تلویزیونی با ساعات پخشی محدود. در روزگاری که از اینترنت و وبسایت و گوشی‌های تلفن همراه و کنسول‌های بازی نسل جدید و رنگارنگ خبری نبود، تلویزیون به نوعی اصلی‌ترین رسانه سرگرمی‌بخش محسوب می‌شد و بزرگ و کوچک را به تماشای برنامه‌های جادویی‌اش می‌نشاند. هر سریال و برنامه‌ای که روی آنتن می‌رفت با استقبالی بیش از اندازه مواجه می‌شد، خیابان‌ها را خلوت می‌کرد و تا سال‌ها در خاطره‌های مردم باقی می‌ماند. مخاطبان سینما او را با نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «مینای شهر خاموش»، «شبانه‌روز»، «بیداری»، «گس» و «وارونگی» می‌شناسند. رویا جاویدنیا با این که پیش از این تجربه حضور در چند سریال تلویزیونی را داشته اما این شب‌ها با حضور در «سایه‌بان» بیش از گذشته برای مخاطبان قاب کوچک به چهره‌ای آشنا مبدل شده است. جاویدنیا بازیگر بی‌حاشیه‌ای است و برخلاف نقش مهشید در این مجموعه برخورد گرم و صمیمانه‌ای دارد. با او درباره تجربه حضور در سریال «سایه‌بان» و ویژگی‌های نقش‌اش گفت‌وگو کردیم. سه بچه بازیگوش (جواد، مرتضی و محسن) که با شیطنت‌هایشان اهالی خانه را ذله می‌کردند، ذهن کنجکاوی داشتند و علاقه‌مند بودند مرتب تجربه کنند. گاهی تجربه‌هایشان باعث دردسرهای فراوان می‌شد، حتی در یکی از قسمت‌ها برای درست کردن صابون دست‌ساز، زیرزمین خانه عزیزخانم (شهلا ریاحی) را به آتش کشیده بودند. هر چند سعید ابراهیمی‌فر سال‌ها با بازیگری و کارگردانی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، سری جدید «گستره شریعت» که از منظری نو و متفاوت به مباحث فکری، فلسفی، کلامی، عرفانی، فرهنگی می پردازد.از دوم آذر ماه در سه برنامه به بررسی عرفان های نوظهور می پردازد.

حجت الاسلام دکتر یدالله یزدان پناه، دکتر یحیی یثربی و آیت الله حسن رمضانی سه کارشناسی هستند که در این برنامه راجع به معنویت، عرفان و دین به بحث و تبادل نظر می پردازند.

پخش سری جدید این برنامه با اجرای دکتر قاسم پورحسن از 20 مهر آغاز شده است و تلاش می کند تا به مهمترین و اساسی ترین مسائل چالش برانگیز حوزه علوم انسانی با حضور اساتید برجسته و صاحب نظر حوزه و دانشگاه بپردازد.

برنامه گستره شریعت در 52 قسمت 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی دکتر پرویز فارسیجانی به صورت هفتگی پنجشنبه ها ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش و جمعه ها ساعت 15 و شنبه ها ساعت 9 بامداد بازپخش می شود.

نظر شما