شناسهٔ خبر: 22617103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«سعیدی» در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

کودکان کار، یکی از مهم‌ترین علت ظهور آسیب‌های اجتماعی

نماینده مجلس شورای اسلامی کودکان کار را یکی از مهم‌ترین علت ظهور آسیب‌ و معضلات اجتماعی در کشور دانست.

صاحب‌خبر -

//«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه کودکان کار یکی از مهم‌ترین علت ظهور آسیب‌های اجتماعی هستند، اظهار داشت: پدیده کودکان کار که امروزه در شهرهای مختلف کشور علی‌الخصوص کلان شهری مانند تهران بیشتر نمایان است ریشه در کانون خانواده‌هایی دارد که با فقر و تنگدستی مواجه هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه 40 درصد از کودکان کار در کشور را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: مهاجرانی که از کشورهای افغانستان و پاکستان به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، برای به‌دست آوردن پول به تکدی‌گری روی می‌آورند که عاملی برای تشدید آسیب‌های اجتماعی است.
 
وی در ادامه گفت: وزارت کشور با بررسی دقیق بر اقامت این مهاجران می‌تواند در کاهش این معضل نقش موثری داشته باشد.

سعیدی احساس مسئولیت این کودکان در قبال خانواده‌هایشان را باعث به‌وجود آمدن این آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: وقتی‌ که این کودکان والدینشان را گرفتار به بلای خانمان‌سوز اعتیاد می‌بینند که از کمترین امکانات زندگی محروم هستند، از تمام دنیای کودکانه‌شان خود را رها می‌کنند و در سنین پایین وارد بازار کار می‌شوند، بازار کاری که با آمد پایین، تهدیدات و آسیب‌های زیادی برایشان به ارمغان می‌آورد.

نماینده خانه ملت با اشاره به رسالت سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: آمار قابل توجهی از کودکان کار با خانوادهای خود زندگی می‌کنند که امیدواریم توانمندسازی خانواده‌های این کودکان از اولویت‌های سازمان بهزیستی باشد.

سعیدی در پایان گفت: فقر، اعتیاد و بیکاری والدین، عدم رفاه در یک زندگی معمولی و بی‌تفاوت بودن به کودکان کار توسط مردم جامعه از مهم‌ترین عوامل تشدید این آسیب اجتماعی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما