شناسهٔ خبر: 22616880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی خوسف:

۲۴۰ هزار مترمربع اراضی خوسف زیرکشت گل‌های نرگس است

R41348/P1486/S6,56/CT11

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با بیان اینکه خاستگاه گل نرگس در استان خراسان جنوبی خوسف است گفت: ۲۴۰ هزار مترمربع از اراضی شهرستان خوسف زیرکشت گل نرگس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید حسن رضوی ظهر امروز در مراسم زنگ آغاز برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف اظهار داشت: گل نرگس بر خلاف دیگر گلها در اوج زمستان شکوفا می‌شود و از امروز کار برداشت آن در شهرستان خوسف آغاز می‌شود.

وی افزود:کار برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف تا بهمن ماه ادامه دارد و شمیم عطر گل نرگس فضای شهر را عطرآگین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: خاستگاه گل نرگس در استان خراسان جنوبی شهرستان خوسف است و کوه نرگسی در این شهرستان واقع شده و نخستین گل نرگس در دل این کوه درآمده است. 

رضوی افزود: کوه نرگسی در کنار روستای دستگرد شهرستان خوسف است که بیشتر تکثیر گل نرگس در آنجا انجام می‌شود اما متأسفانه تاکنون به گل نرگس توجه زیادی نشده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته جشنواره شهرستانی گل نرگس برگزار شد و آذر ماه امسال نیز جشنواره استانی گل نرگس در این شهرستان برگزار می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: 240 هزار مترمربع از اراضی شهرستان خوسف زیرکشت گل نرگس است و باید در سطح کمی و کیفی بیشتر به این گل توجه شود و بحث‌های اقتصادی آن را بیشتر دنبال کنیم.

رضوی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد افزود: دانش آموزان می‌توانند روی گل نرگس تحقیقات مختلفی انجام داده و در قالب مقاله جمع‌آوری و تا 15 آذر ماه تحویل دهند تا به مقالات برتر جوایزی اهدا شود.

برگزاری جشنواره عکاسی و جشنواره شعر از دیگر مواردی بود که مسئولان در این جلسه مطرح کردند. 

انتهای پیام/

نظر شما