شناسهٔ خبر: 22616740 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سهم 50 درصدی اتباع خارجی فعال در حوزه پسماند

قدیمی اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد افرادی که در حوزه پسماند کار می کنند را اتباع خارجی تشکیل می دهند و ایرانی ها علی رغم اینکه پس از شروع به کار در حوزه پسماند بیمه می شوند و حقوق می‌گیرند حاضر به اشتغال در جمع آوری پسماند نیستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

رضا قدیمی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در همایش «کارآفرینان خیر، خیرین کارآفرین» که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد،اظهار کرد: توانمند سازی خانواده کودکان کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید زمینه ادامه زندگی عادی و بازگشت به تحصیل برای کودکان کار و خیابان فراهم شود.

وی ادامه داد: در شهر تهران، متکدیان به دو صورت متکدیان حرفه ای و متکدیان نیازمند،اقدام به گدایی می کنند از این رو توجه به کارآفرینی برای ساماندهی متکدیان نیازمند امری ضروری است.

 رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: معضل معتادان متجاهر، مسئله دیگری است که شهر تهران با آن مواجه است و این معتادان علی رغم اینکه مبتلا به اعتیاد هستند، تلاش و انگیزه ای برای ترک ندارند.

قدیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مجموعه ها از جمله ۲۵ مرکز بهاران با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر، در درمان معتادان متجاهر فعالیت می کنند که میزان موفقیت در ترک و ثبات بهبودی معتادان در کشور زیر ۱۰ درصد است.

وی تاکید کرد: با مشارکت هدفمند خیرین کارآفرین و سازمان های مردم نهاد، می توان این آمار را تا ۴۰ درصد افزایش داد و معتادان بهبود یافته را به چرخه اقتصادی و درآمدزایی برگرداند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: بسیاری از معتادانی که در مراکز بهاران حضور دارند، دارای حرفه و هنر خاصی هستند و این افراد در مراکز بهاران تلاش می‌کنند تا طی یک دوره ۹ ماهه تا ۲ ساله نسبت به بازتوانی و آماده سازی این افراد برای بازگشت به جامعه و فضای کاری اقدام کنند.

قدیمی اظهار کرد: تعداد ۱۶ مرکز پرتو ویژه کودکان کار و خیابان با ظرفیت ۳۰۰۰ کودک در شهر تهران، در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و خدمات و حمایت های مورد نیاز کودکان در زمینه های آموزشی، فرهنگی و درمانی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد افرادی که در حوزه پسماند کار می کنند را اتباع خارجی تشکیل می دهند و ایرانی ها علی رغم اینکه پس از شروع به کار در حوزه پسماند بیمه می شوند و حقوق می‌گیرند حاضر به اشتغال در جمع آوری پسماند نیستند.

 

نظر شما