شناسهٔ خبر: 22616645 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرطان، علت 11 درصد مرگ و میرها در زنجان

صاحب‌خبر -

محمدرضا صائینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عامل بیش از 40 درصد مرگ و میرها نیز بیماری های قلبی و عروقی است که این بیماری ها نیز از شایعترین علت مرگ و میرها محسوب می شود.
ی زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین عامل ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی یا کلیوی، ابتلای افراد به بیماری دیابت است.
صائینی با اشاره به اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مدارس زنجان، گفت: برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با آغاز سال تحصیلی، همراه سایر استان ها شروع شده است.
وی یادآور شد: نتایج معاینات دانش آموزان در سامانه سیب وزارت بهداشت برای استفاده در سال های آتی ثبت می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تبیین اهداف اجرای این طرح تاکید کرد: هدف از معاینات، ثبت وضعیت سلامت دانش‌آموزان و نیازهای درمانی آن‌ها برای ارائه خدمات پیشگیری و درمانی مورد نیاز برای این قشر است.
صائینی اظهار کرد: طرح فلورایدتراپی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای سومین سال در 2 مرحله و با همکاری 586 مراقب سلامت و بهورز، همچنین 139 نفر کادر آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: اکنون ۶۶۵ مرکز بهداشت و 448 خانه بهداشت در استان زنجان فعال هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طی ۲ سال اخیر بیش از ۳۵0 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی زنجان خریداری‌ شده است.
به روز شدن تجهیزات و آزمایشگاه های بیمارستانی و کاهش تعرفه ها از مهمترین مزیت های اجرای طرح تحول نظام سلامت محسوب می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درمانی زنجان خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری سرطان سینه برای بانوان بالای ۳۰سال و انجام آزمایش‌های مربوط به سرطان روده بزرگ برای افراد بالای ۶۵ سال به طور رایگان دردست اجرا است.
به گزارش ایرنا، طرح غربالگری و سنجش سلامت افراد، از بهمن سال گذشته برای کنترل قند و چربی افراد بالای 30 سال سن در زنجان، به طو رایگان اجرا می شود.
در استان زنجان 70 درصد افراد بالای 18 سال، کم تحرک هستند و این عامل در آینده می تواند باعث گسترش بروز انواع بیماری ها شود.
مردم استان زنجان 60 درصد میوه و سبزی مصرف می کنند، اما در هفته کمتر از چهاردرصد آنها در سبد غذایی خود مصرف ماهی دارند.
استان زنجان یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما