شناسهٔ خبر: 22616396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاکستان، کشوری نا امن و خطرناک برای خبرنگاران

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از زمان حضور نظامیان آمریکا در افغانستان 120 خبرنگار پاکستانی در حملات تروریستی کشته شده اند.
«حامد میر» خبرنگار با سابقه و پیشکسوت پاکستانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در اسلام آباد، گفت: پس از حادثه یازده سپتامبر، خبرنگاران و روزنامه نگاران در پاکستان با چالش های زیادی روبرو شدند.
این خبرنگار با سابقه شبکه تلویزیونی «جیو» افزود: تا زمانی که نظامیان آمریکا در منطقه حضور دارند، آرامش به طور کامل در کشورهای منطقه برقرار نمی شود.
وی که تنها خبرنگاری است که سه بار با «اسامه بن لادن» سرکرده القائده مصاحبه کرده است،گفت هیچ شکی وجود ندارد از زمانی که نظامیان آمریکا به افغانستان اعزام شده اند، مشکلات خبرنگاران و رسانه ها هم بیشتر شده است، آمریکا درصدد است تا رسانه ها و مطبوعات در کشورهای اسلامی از جمله افغانستان را با پول به کنترل خود درآورد، آنها با این روش می کوشند با انحراف افکار عمومی ، به اهداف خود برسند.
وی معتقد است :سایه تهدید و ارعاب همیشه بر سر خبرنگاران و فعالان رسانه ای سایه افکنده است.
«شکیل انجم» رئیس باشگاه خبرنگاران پاکستان نیز گفت : در 16 سال گذشته 120 نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران در پاکستان کشته شدند و صدها خبرنگار دیگر نیز با خشونت های فزاینده روبرو شدند .
پاکستان از ناامن ترین و خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران است و در سال های 2010 و 2014 مرگبارترین کشور برای خبرنگاران بود.
در مراسمی به مناسبت گرامیداشت یاد خبرنگاران جان باخته، با حضور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان، از یادمان این خبرنگاران در باشگاه خبرنگاران اسلام آباد رونمایی شد.
خبرنگاری از مشاغل سخت است و در پاکستان با تهدیدات و حملات تروریستی نیز همراه است، بطوری که شمار زیادی از خبرنگاران در این کشور در قتل های هدفمند، انفجار بمب و تیراندازی کشته می شوند.

نظر شما