شناسهٔ خبر: 22616226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جلسه توجیهی هسته های پژوهش کانون های مساجد کردستان تشکیل شد

خبرگزاری شبستان: جلسه توجیهی هسته های پژوهش مدیران و فعالان کانون های مساجد کردستان امروز (۳۰ آبان) با محوریت طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در مجتمع فجر سنندج تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان در این جلسه مطالبی را پیرامون اهمیت تحقیق و پژوهش و کارکرد هسته های پژوهش عنوان کرد.

 

در این جلسه در خصوص تشکیل گروه های پنج تا هفت نفره با محوریت هسته های پژوهش در سطح کانون های مساجد استان تاکید شد.

 

قرائت کامل نهج البلاغه از اهداف کلی این طرح اعلام شد و با توجه به این امر در ابتدا فقط ترجمه نهج البلاغه خوانده می شود که طی به بررسی های صورت گرفته از ترجمه مرحوم دشتی استفاده شود.

 

بازه زمانی اجرای طرح را 6 تا 9 ماه عنوان و کانون‌های منتخب، باید این طرح را در برنامه هفتگی خود قرار دهند و نهج البلاغه را از آسان به سخت بخوانند یعنی ابتدا حکمت‌ها و بعد از آن نامه‌ها و خطبه‌ها خوانده شود.

 

توجه به مسجد به عنوان مهمترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی، آشنایی با رهنمودهای امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه به عنوان مبانی پژوهش ها در جهت کارآمدی بیشتر، ایجادگفتمان واحدمشترک علوی روبه پیشرفت مبتنی بریک نقشه هدفمند و جهت مند برای ظرفیت های متعدد کانون ها(هسته های پژوهش، خانه های نور، اوقات فراغت و...) در راستای تحقق رسالت و احیای کارکردهای واقعی فرهنگی تبلیغی مساجد، تبیین نهج البلاغه به عنوان کتاب گفتمان انقلاب اسلامی وفراهم نمودن گام موثر و هدفمند در مسیر تحقق مسجد طراز اسلامی از جمله اهداف این طرح اعلام شد.

 

ایجاد تمدن نوین بین تمام مذاهب و ادیان با ارائه یک طرح- ادبیات و گفتمان مشترک، آشنایی مردم با اندیشه- شخصیت- سبک و ویژگی های زندگی فردی و حکومتی- دغدغه ها و خواسته های امیرالمومنین(علیه السلام) به عنوان رهبرحکومت اسلامی در بستر مسجد، آشنایی مردم نسبت به وظایف امت در قبال رهبر و حکومت اسلامی در بسترمسجد، تطبیق و تعالی الگوهای اخلاقی و رفتاری در حوزه فردی و اجتماعی- سیاسی- اقتصادی و... با شاخص های ارائه شده در نهج البلاغه  از دیگر اهداف نهضت نهج البلاغه خوانی عنوان شد.

 

در ادامه این جلسه هفت جلد کتاب محمدمثل گل بود، ملاقات در شب آفتابی، گام های سلوک، نگاهی به زندگی و زمانه ی رهبر مسلمانان آمریکا شهید مالکوم ایکس، نگاهی به زندگی و زمانه ی شهید دکتر مصطفی چمران، نگاهی به زندگی و زمانه ی شهید دکتر سید محمد بهشتی، تغذیه طب ایرانی برای استفاده هسته های پژوهشی در اختیار مدیران مسئول کانون های مساجد متولی این طرح قرار گرفت.

 

 

نظر شما