شناسهٔ خبر: 22615868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هیئت نظامی افغانستان راهی پاکستان می‌شود

درحالی که ارتش پاکستان در چند روز اخیر بیش از هزار راکت به ولایت‌های شرقی افغانستان شلیک کرده، رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد که در چند روز آینده یک هیئت نظامی برای مذاکره با مقامات پاکستانی عازم این کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: «محمد شریف یفتلی» رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد پس از چند روز، حملات راکتی ارتش پاکستان به خاک افغانستان پایان یافته است.

وی تاکید کرد افغانستان تلاش می‌کند تا راه‌حل دیپلماتیکی را برای حل مشکلات با پاکستان پیدا کند و از این رو در چند روز آینده هیئت نظامی از افغانستان برای مذاکره با مقامات پاکستانی عازم این کشور خواهد شد.

«دیلی تایمز» به نقل از رئیس ستاد ارتش افغانستان نوشت: گفت‌وگوهای جدی درباره حملات راکتی ارتش پاکستان داشتیم و مشکلات رفع خواهد شد.

یفتلی افزود ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در جریان این گفت‌وگوها قرار دارد.

«احمد علیحضرت» رئیس شورای ولایتی «ننگرهار» اخیرا اعلام کرد ارتش پاکستان پس از سرگیری حملات راکتی در شهرستان‌های مرزی این ولایت حدود 500 متر به خاک افغانستان نیز پیشروی کرده است.

وی اظهار داشت: اگر حکومت وحدت ملی به سکوت دربرابر پاکستان ادامه بدهد مردم چاره نخواهند داشت جز اینکه در مقابل پیشروی نیروهای ارتش پاکستان ایستادگی کنند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز پس از تشدید حملات ارتش پاکستان گفت درباره ادامه حملات راکتی به پاکستان و سازمان ملل هشدار داده است و نیروهای مرزی افغان می‌توانند با استفاده از تمام توان خود به حملات ارتش پاکستان پاسخ دهند.

نظر شما