شناسهٔ خبر: 22615865 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام مرادیان مطرح کرد:

نقش تربیتی والدین در تحکیم معرفت دینی فرزندان

گروه فرهنگی: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که تقید و حالات عبادی والدین و نقش تربیتی آنها موجب تحکیم اعتقادات و باورهای دینی فرزندان می‌شود، اظهار کرد: والدین از روش‌های تربیتی برای ترغیب فرزندان به نماز و عبادات استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام  رضا مرادیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در دومین آیین نکوداشت فعالان و خادمان نماز و تجلیل از چهره‌های برتر قرآنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که امروز سه‌شنبه، 30 آبان در تالار ابن‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: نماز نوعی عاشقی بنده  با خداوند متعال است این در حالی‌است که تقید والدین به دستورات دینی موجب تربیت معرفتی فرزندان می‌شود.
وی افزود: بزرگان دین آن‌چنان شوقی برای دیدار و گفت‌وگو با خداوند متعال داشتند که همواره منتظر رسیدن زمان اقامه نماز قائل بودند.
حجت‌الاسلام مرادیان ادامه داد: در بخش فلسفه و چرایی نماز باید کارگاه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که فهم ما در دین تبدیل به باورها و اعتقادات می‌شود و این باورها در عمل به منصه ظهور می‌رسد، عنوان کرد: در بخش چرایی نماز، سؤالات فراوانی وجود دارد که اگر به این سؤالات پاسخ صحیح داده نشود زمینه انحراف از مسیر اصلی شکل می‌گیرد.
وی تصریح کرد: یکی‌از ویژگی‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان حضور در نماز جماعت است کمااینکه حضور مسئولان دانشگاه در نماز جماعت باعث تشویق دانشجویان می‌شود.
حجت‌الاسلام مرادیان عنوان کرد: برگزاری طرح «ارمغان مهر» در بیمارستان‌های استان لرستان دارای تاثیرات معنوی فراوانی بوده است و اهتمام بیشتری برای اجرای آن وجود دارد.

نظر شما