شناسهٔ خبر: 22615636 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اولین تساوی بدون گل همزمان سرخابی‌ها

ورزش > فوتبال ایران

صاحب‌خبر -
شناسهٔ خبر: 4150134 - سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که تنها تیم شکست ناپذیر این مسابقات هم روز گذشته طعم شکست را چشید.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: دوازدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر را هم پشت سر گذاشتیم و پارس جنوبی باوجود شکست مقابل فولاد توانست صدرنشینی‌اش در این مسابقات را حفظ کند. در خصوص مسابقات این هفته می‌توان به چند نکته آماری به شرح زیر اشاره کرد.

* فرو ریختن پارس جم
پارس جنوبی جم نه تنها تیم بدون شکست مسابقات تا اینجای کار بود بلکه این تیم رکوردهای خوب دیگری را هم به خود اختصاص داده بود که در بازی مقابل فولاد همه رکوردهای این تیم یکجا فرو ریخت. شاگردان مهدی تارتار علاوه بر اینکه در هفته دوازدهم اولین شکست فصل خود را تحمل کردند، بلکه برای اولین بار در یک دیدار نتوانستند گل بزنند تا بعد از ۱۱ هفته روند گلزنی آنها قطع شود. این تیم در طول  فصل بارها از حریفانش  عقب افتاده بود اما همواره موفق به جبران شده بود. پارس در هفته دوازدهم برای اولین بار نتوانست گلی که از تیم مقابل خورده است را جبران کند. 

* اولین صفر-صفر همزمان سرخابی‌ها
در هفته دوازدهم ابتدا استقلال در مشهد مقابل سیاه جامگان با نتیجه صفر-صفر متوقف شد و ساعاتی بعد پرسپولیس در تهران مقابل دیگر تیم مشهدی لیگ برتر، پدیده با نتیجه‌ای مشابه متوقف شد تا برای نخستین بار در طول این فصل دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک هفته با نتیجه مشابقه صفر-صفر مقابل حریفان خود متوقف شده باشند.

* دو تیم برنده خارج از خانه
در هفته دوازدهم دو تیم توانستند خارج از خانه مقابل حریفان خود به برتری برسند. ابتدا تیم ذوب آهن با گلی که در دقیقه ۹۲ توسط دانیال اسماعیلی فر وارد دروازه سپیدرود کرد به یک پیروزی با ارزش خارج از خانه رسید و بعد از آن هم تیم سایپا موفق شد در دربی کوچک تهران میزبان خود نفت را با یک گل بدرقه نماید تا علی دایی و امیر قلعه نویی تنها مربیان پیروز در بازی‌های خارج از خانه باشند.

* بهترین نتیجه برای سپاهان
سپاهان اصفهان بهترین نتیجه را در هفته دوازدهم گرفت و بدیهی است که حریف این تیم تراکتورسازی هم ضعیف ترین نتیجه را در این هفته گرفته باشد. سپاهان به لطف درخشش نوبرانه ساسان انصاری توانست میهمان خود را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرده تا بهترین نتیجه را در هفته دوازدهم گرفته باشد.

* انصاری گلزن ترین بازیکن هفته
در هفته دوازدهم تنها یک بازیکن توانست بیشتر از یکبار در یک بازی گلزنی کند و این بازیکن هم ساسان انصاری مهاجم تیم سپاهان بود. انصاری با زدن دو گل مقابل تراکتورسازی نه تنها بهترین بازیکن این بازی و تیمش شد، بلکه گلزن‌ترین بازیکن هفته دوازدهم هم لقب گرفت.

* زودهنگام و دیرهنگام‌ترین گل‌های هفته
زودهنگام ترین گل هفته دوازدهم را هم باید به نام فراز امامعلی مهاجم جوان تیم پیکان نوشت. این بازیکن در دقیقه ۲ بازی مقابل صنعت نفت موفق به گلزنی شد و بعد از او نیز ساسان انصاری در دقیقه ۵ برای سپاهان گل زد تا دومین گل زودهنگام هفته هم به نام این بازیکن نوشته شود. دیرهنگام ترین گل هفته را هم بازیکنان تیم گسترش فولاد زدند. در حالی که دیدار این تیم با استقلال خوزستان تا دقیقه ۹۴ با حساب یک-یک مساوی بود، مسیح زاهدی در این دقیقه از بازی گلزنی کرد تا دیرهنگام ترین گل هفته را او به ثمر رسانده باشد.  همچنین در دقیقه ۹۲ بازی ذوب آهن و سپیدرود هم دانیال اسماعیلی فر زننده گل دوم و پیروزی بخش تیمش بود تا این بازیکن هم یک گل دیرهنگام دیگر به ثمر رسانده باشد.

* ۱۳ گل برای ۸ بازی
نمی‌توان به هفته دوازدهم لقب هفته پرگل اطلاق کرد. ۱۳ گل در ۸ بازی و معدل ۱/۶ گل در هر بازی حکایت از سپری شدن هفته‌ای کم گل دارد. سرخابی‌های تهران با رقم زدن دو بازی بدون گل نقش مهمی در رقم زدن این هفته کم گل داشتند.

* هفته دوازدهم به کام فولاد
در هفته دوازدهم فولاد تنها تیم بالای جدولی بود که طعم پیروزی را چشید و امتیازات کامل یک بازی را به حساب خود ریخت تا فاصله امتیازی این تیم با تیم های بالادستی کم شده و از تیم پدیده پیشی بگیرد. یادآوری می کنیم در بین تیم های بالای جدول پارس جنوبی شکست خورد، پرسپولیس، پیکان و پدیده مساوی کردند و فولاد تنها تیم برنده در بین تیم های بالای جدولی بود.

برچسب‌ها:

نظر شما