شناسهٔ خبر: 22615481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار خوسف:

جشنوا‌ره‌های گل نرگس باید ملی برگزار شود

R41348/P1486/S6,56/CT11

فرماندار شهرستان خوسف با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود تا از ظرفیت اقتصادی گل نرگس استفاده بهینه شود گفت: تاکنون در زمینه معرفی گل نرگس کم کاری شده و باید برای معرفی آن جشنواره‌های ملی برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد شفیعی صبح امروز در مراسم زنگ گل‌نرگس که در دبیرستان دخترانه ارشاد خوسف برگزار شد اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با خشکسالی‌های 18 ساله مواجه است اما با وجود این امر هنوز هم ظرفیت‌های مختلفی داریم که اگر درست استفاده شود تاثیر خشکسالی تا حدودی کمتر می‌شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای ظرفیت و پتانسیل‌هایی در بخش کشاورزی به ویژه در محصولات عناب، زعفران،  گل نرگس و محصولات باغی دارد افزود: شهرستان خوسف رتبه اول کانی‌های فلزی را در استان دارد.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: معدن طلای شادان در هفته گذشته افتتاح شده و چند معدن طلای دیگر هم داریم که منتظر پروانه اکتشاف آن هستیم. 

شفیعی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان خوسف، گل نرگس است که در استان خراسان جنوبی رتبه نخست تولید را داریم و از سال گذشته ظرفیت خوبی در زمینه گل نرگس در شهرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از خواص گل نرگس خاصیت ضد افسردگی آن است اظهار داشت: در زمینه گل نرگس خوب کار نشده و این محصول به درستی معرفی نشده است.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: سال گذشته جشنواره شهرستانی گل نرگس برگزار و امسال هم جشنواره استانی گل نرگس برگزار می‌شود و باید تلاش شود این جشنواره‌ها به صورت ملی برگزار شود. 

شفیعی با بیان اینکه امسال 20 درصد از فضاهای شهرستان را به کاشت گل نرگس اختصاص دادیم افزود: باید تلاش شود در فضای مدارس و ادارات گل نرگس کاشت شود.

وی با بیان اینکه چندین کارخانه در برنامه‌ریزی ما قرار دارد و مجوز برای 9 کارخانه گرفتیم اظهار داشت: در تلاش هستیم چرخه تولید را تکمیل کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما