شناسهٔ خبر: 22615100 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

«گفت و گوی بزرگ» شبکه پرس تی وی با مخاطبانش/ «شورش» در هیسپان تی وی/ بازی «دزد و پلیس» در آی‌فیلم

شبکه پرس تی وی هر هفته با برنامه The Big Conversation با مخاطبانش وارد چالش می‌شود. شبکه هیسپان با مستند «شورش» به سراغ شیلی و نظام آموزشی آن رفته است. آی فیلم برای مخاطبان خود سریال پرطرفدار «دزد و پلیس» با بازی هومن برق نورد و بهنام تشکر را بازپخش می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ «گفت و گوی بزرگ» (The Big Conversation) عنوان برنامه هفتگی شبکه پرس تی وی است که هر هفته یک یا دو موضوع مهم خاورمیانه، آمریکا و بریتانیا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی احمد کابالو و روشن محمد صالح در لندن تولید می‌شود و هر هفته به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می‌رود.

برنامه «گفت و گوی بزرگ» هر هفته یک یا دو موضوع مهم رخ داده در منطقه خاورمیانه، آمریکا و بریتانیا را به بحث و بررسی می‌گذارد و مخاطبان طی تماس تلفنی با برنامه نظرات خود را پیرامون موضوع مطرح شده بیان می‌کنند. در این برنامه مسائل مهم سایر نقاط جهان نیز با توجه به میزان اهمیت و تاثیرگذاری آن در اوضاع بین المللی مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

مقدمه مجری در مورد موضوع برنامه، مرور موضوع تعیین شده در شبکه‌های اجتماعی و پخش تصاویر خبری مرتبط با موضوع از جمله آیتم‌های برنامه «گفت و گوی بزرگ» است.

روشن محمد صالح و کن لوینگستون شهردار سابق لندن دو مجری- کارشناس این برنامه هستند که به فراخور موضوع در برنامه حضور می‌یابند.
برنامه «گفت و گوی بزرگ» پنجشنبه هر هفته ساعت ۳۰: ۲۳ به وقت تهران به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز روز جمعه ساعت ۰۰: ۰۵ و ۰۰: ۱۷ و شنبه ساعت ۰۰: ۱۱ از همین شبکه پخش می‌شود.

دانش آموزان دبیرستانی در شیلی در اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت دست به شورش زده و ۶ ماه دبیرستانی را اشغال می‌کنند تا به خواسته‌های خود برسند. مستند «شورش» از هیسپان این اعتراض طولانی را به تصویر کشیده است.

مستند «شورش» (Dario en toma) مربوط به اعتراضات دانش آموزی در شیلی است که طی آن گروهی دانش آموز دبیرستانی، یکی از دبیرستان‌های معروف پایتخت را اشغال می‌کنند و به مدت شش ماه آن را در اشغال خود نگه می‌دارند تا اهرم فشاری برای دستیابی به خواسته هایشان باشد.

در این مستند سعی شده به سیاست‌های دولت شیلی درباره آموزش و اعتراضاتی که در پی آن بوجود آمده است، پرداخته شود. دولت شیلی تمایل دارد تا حد امکان از ارائه آموزش رایگان به دانش آموزان خودداری کند و به همین سبب بسیاری از دبیرستان‌ها و بیشتر مراکز عالی آموزشی، خصوصی هستند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان توان ادامه تحصیل را نداشته باشند.

در این مستند، می‌بینیم دانش آموزان برای اینکه صدای اعتراضشان بیشتر شنیده شود حتی به اعتصاب غذا هم روی می‌آورند. شش ماه می‌گذرد و در نهایت آن‌ها متوجه می‌شوند که توان مقابله با دولت را ندارند. دولت حتی به کوچک‌ترین مطالبات آن‌ها هم پاسخ مثبتی نمی‌دهد.
مستند «شورش» به کارگردانی Jm Onata محصول سال ۲۰۱۳ است که در هیسپان تی وی دوبله شده و در سه قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از روز چهارشنبه ساعت ۳۰: ۷ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود و در ساعات ۳۰: ۱۴ و ۳۰: ۲۰ همان روز بازپخش می‌شود.


سریال تلویزیونی طنز «دزد و پلیس» به کارگردانی سعید آقاخانی از جمعه ۳ آذر برای مخاطبان شبکه آی‌فیلم در داخل کشور به‌نمایش گذاشته می‌شود.
«دزد و پلیس» یکی از مجموعه‌های طنز-اجتماعی تلویزیونی ایرانی است که نخستین‌بار از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است.
«دزد و پلیس» درمهر سال ۱۳۹۱ پخش شد و تهیه‌کنندگی این سریال را محسن چگینی و نویسندگی آن را مهراب قاسم‌خانی عهده‌دار بوده‌اند.
بهنام تشکر، هومن برق نورد، کمند امیرسلیمانی، شقایق دهقان، مهران رجبی، حمید لولایی، مجید مشیری، عزت‌الله مهرآوران، مرجانه گلچین، بیژن بنفشه‌خواه، امید روحانی، بیوک میرزایی، مهوش وقاری، بهناز سلیمانی، رضا کریمی، اصغر حیدری، بیژن رحمانی، خشایار راد و رضا کریمی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان «دزد و پلیس» از این قرار است: ناصر کاظمى، خلافکارى معروف و سابقه‌دار است که در اثر یک ضربه ناشی از وقوع یک تصادف به سرش، حافظه خودراازدست می‌دهد. ناصر پس از وقوع این تصادف شخصیت دیگری پیدا کرده و وقتی که می‌بیند همه از او می‌ترسند سعی می‌کند که اشتباهات خودش را جبران کند؛ اما کم‌کم دوست او داوود به او توضیح می‌دهد که آن‌ها برای یک باند قاچاق مواد مخدر که رئیس آن «مهندس» فردی بسیار بی‌رحم است، کار می‌کردند….
«دزد و پلیس» از جمعه ۳ آذر ساعت ۲۰: ۰۰ از کانال فارسی آی‌فیلم به نمایش گذاشته می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴: ۰۰ و ۱۲: ۰۰ روز بعد خواهدبود.

شبکه آی‌فیلم که آخر هفته‌ها در شب‌های پنج‌شنبه، جمعه و شنبه برای مخاطبانش فیلم‌های شاخص سینمایی ایرانی را به نمایش می‌گذارد، فیلم‌های «رنگ خدا» و «ورود آقایان ممنوع» را به ترتیب برای مخاطبان کانال انگلیسی و عربی به نمایش گذاشته خواهند شد.
به گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و «رنگ خدا» ۳ و ۴ آذر از کانال‌های عربی و انگلیسی این شبکه با زیرنویس پخش خواهدشد.
«ورود آقایان ممنوع» فیلمی به کارگردانی رامبد جوان است که دومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۰ سینمای ایران شد.

ماجرای «ورود آقایان ممنوع» این‌گونه است: مدیر یک دبیرستان دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود به شدت مخالف است؛ اما وقتی دبیر شیمی مدرسه مرخصی شش ماهه می‌گیرد، مجبور می‌شود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد. تلاش وی برای یافتن دبیر زن در میانه سال تحصیلی بی‌فایده است و یک معلم مرد را به عنوان تن‌ها گزینه می‌پذیرد....

رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، زهره حمیدی، فلامک جنیدی، علی صادقی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات، سیاوش چراغی پور، کتایون امیرابراهیمی و پریناز ایزدیار در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
«ورود آقایان ممنوع» جمعه ۳ آذر ساعت ۲۲: ۰۰ به وقت مکه (۲۲: ۳۰ به وقت تهران) به روی آنتن می‌رود و تکرار آن در ساعت‌های ۰۴: ۰۰، ۱۰: ۰۰ و ۱۶: ۰۰ روز بعد پخش خواهدشد.

بر اساس این گزارش، «رنگ خدا» هم که برای کانال انگلیسی در نظر گرفته شده، به کارگردانی مجید مجیدی داستان محمد رمضانی، فرزند نابینای هاشم است که در مدرسه نابینایان تحصیل می‌کند و برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی گردد....

این فیلم سینمایی در سال ۱۳۷۶ ساخته شده و نامزد و برنده جوایز بسیاری در جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است.
«رنگ خدا» شنبه ۴ آذر ساعت ۰۱: ۳۰ به وقت تهران (۲۲: ۰۰ به وقت GMT) پخش خواهدشد و تکرار آن در ساعت‌های ۰۷: ۳۰، ۱۳: ۳۰ و ۱۹: ۳۰ روز بعد خواهدبود.

نظر شما