شناسهٔ خبر: 22615057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طالبان سالانه 200 ملیون دالر از فروش هروئین درآمد دارد

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفت که طالبان سالانه 200 ملیون دالر از تولید و فروش هیروئین درآمد دارد.

صاحب‌خبر -

طالبان سالانه 200 ملیون دالر از فروش هروئین درآمد داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفت که طالبان سالانه 200 ملیون دالر از تولید و فروش هروئین درآمد دارد.

جنرال جان نیکلسون در مقر پنتاگون گفت: «دستکم 200 ملیون دالر از پول حاصل شده از تولید و فروش هیروئین سالانه به حساب مقامات طالبان واریز می‌شود و آن‌ها این پول را برای جذب جنگجویان تازه و طرح حمله بر نیروهای آمریکا و متحدانش در ناتو و همچنین نیروهای دولت افغانستان به مصرف می‌رسانند.»

به گفتۀ این مقام ارشد آمریکایی، مواد مخدر افغانستان از مسیرهای مختلف به کانادا، اروپا، روسیه، ایران و بالکان انتقال داده می‌شود و حدود 4 درصد از هروئین موجود در بازارهای آمریکا نیز از افغانستان آمده است.

وی در مورد شیوۀ مبارزۀ آمریکا با این پدیده در افغانستان افزود: «ما بر دهاقین افغانستان که کوکنار می‌کارند، حمله نمی‌کنیم زیرا آن‌ها از سوی طالبان وادار به این کار می‌شوند به خصوص در مناطق تحت کنترل طالبان. ما می‌خواهیم لابراتوارهای تولید هیروئین را از بین ببریم، در آن منطقۀ 20 گروه بزرگ تولید هیروئین وجود دارد که 13 گروه آن در افغانستان قرار دارد و از آن جمله فقط 7 گروه در ولایت هلمند است.»

انتهای پیام/

 

نظر شما