شناسهٔ خبر: 22614509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

یک تمام عیار قد کشیده

صاحب‌خبر -

ساحره چمنی
saherehchamani@
نوت ۸ از ترکیب آلومینیوم و شیشه خمیده ای با نمایشگر بدون حاشیه ای بهره می برد. پوشش شیشه ای پنل جلو و پشت گوشی از نوع گوریلا گلس ۵ است تا مقاومت گوشی در برابر ضربات و اجسام تیز تا حدودی تضمین شده باشد.
نوت ۸ گواهی IP68 را دریافت کرده است؛ بنابراین مقاومت خوبی در برابر آب و گرد وغبار خواهد داشت.
نمایشگر 6/3 اینچی گوشی با وجود سنسورهای تنظیم نور در نوت ۸ در کمترین زمان ممکن به تغییر نور محیط واکنش نشان می دهند. سامسونگ برای عملکرد بهتر در شرایط خاصی مانند قرار گرفتن سنسور جلو در سایه، از سنسور دیگری در پشت دستگاه استفاده کرده است.
ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always on display) به لطف استفاده از پنل اولد در نوت ۸ مصرف بسیار کمی دارد. 
اگرچه در مقایسه با مدل های قبلی، تعداد اپلیکیشن های پیش فرض موجود در نوت ۸، بسیار کم است، اما بیش از ۱۲ گیگابایت از حافظه داخلی گوشی با سیستم عامل و اپلیکیشن های پیش فرض اشغال شده و حدود ۵۲ گیگابایت در اختیار کاربران قرار می گیرد.
گلکسی نوت ۸ به دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) مجهز شده است. بیکسبی، راه حل سامسونگ برای رقابت با سیری و گوگل اسیستنت محسوب می شود و می تواند از طریق صوت، لمس یا متون با شما ارتباط برقرار کند. 
این دستیار صوتی از هوش مصنوعی برخوردار است و هر چقدر که بیشتر از آن استفاده کنید، عملکرد آن بهبود می یابد. علاوه بر بیکسبی، نوت ۸ از مبدل دکس (DeX) هم پشتیبانی می کند. بنابراین اگر یک ماوس، کیبورد و مانیتور را به آن وصل کنید، تجربه کاری یک کامپیوتر رومیزی را در اختیارتان قرار می دهد.
یکی از برجسته ترین وجوه تمایز فبلت جدید سامسونگ با خانواده اس ۸، بهره مندی آن از قلم استایلوس Spen است؛ این قلم که در لبه پایین گوشی و کنار پورت USB نوع C قرار می گیرد، حالا به ادعای سامسونگ، حساس تر از گذشته است و ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص می دهد. این قلم که حدود ۱۱ سانتی متر طول دارد، در شکاف روی لبه پایینی گوشی جای می گیرد و نیازی هم به شارژ کردن ندارد. ارتباط بین قلم و نمایشگر، به وسیله یک لایه حساس به فشار روی نمایشگر صورت می پذیرد که طبق ادعای سامسونگ می تواند تا ۴۰۹۶ سطح از فشار را تشخیص دهد.
 مهم ترین مزیت این قلم، نوک بسیار باریک آن است که می تواند حکم یک ماوس را برای نمایشگر عریض نوت ۸ داشته باشد. سامسونگ امکانی را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند در سریع ترین حالت ممکن، از قلم دستگاه استفاده کنند؛ یعنی حتی زمانی که نمایشگر گوشی خاموش است، می توان قلم را از شکافش خارج کرده و روی نمایشگر خاموش به نوت برداری پرداخت.

  دوربین
سامسونگ ترکیب دوربین دوگانه در پشت گلکسی نوت ۸ را به صورت افقی قرار داده است؛ یک لنز واید در کنار یک لنز تله فوتو قرار گرفته و از این دوربین می توان برای ثبت تصاویر پرتره با پس زمینه مات استفاده کرد.
دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ شامل دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

 پردازنده و حافظه
گلکسی نوت ۸ همانند سایر گوشی های پرچمدار سامسونگ در دو نسخه راهی بازار شده است؛ یکی با اسنپدراگون ۸۳۵ و دیگری اکسینوس ۸۸۹۵ .
سامسونگ گلکسی نوت 8 را با حافظه رم بیشتری در مقایسه با سری گلکسی S8 روانه بازار کرده است، گلکسی نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ محسوب می شود که از ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می برد. 
گلکسی نوت ۸ در سه نسخه با حافظه ذخیره سازی داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار خواهد شد که امکان ارتقای این حافظه به واسطه وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد. 

 باتری
پس از فاجعه ای که باتری گلکسی نوت ۷ به بار آورد، سامسونگ تحقیقات گسترده ای را به منظور بررسی علت دقیق بروز مشکل در باتری این گوشی انجام داد. 
بنابراین با وجود بزرگ تر بودن ابعاد گلکسی نوت ۸ نسبت به نوت ۷ و S8 پلاس، باتری کوچک تری را برای آن در نظر گرفته اند؛ بنابراین ظرفیت باتری گلکسی نوت ۸ با کاهش ۲۰۰ میلی آمپرساعتی نسبت به نوت 7، معادل ۳۳۰۰ میلی آمپرساعت است.
 بنابراین در استفاده های روزمره که شامل وب گردی و استفاده از نرم افزارهای پیام رسان می شود، می توان تا یک روز از گلکسی نوت 8 استفاده کرد، اما چنانچه بازی های سنگین انجام می دهید یا فیلم می بینید و مدام از شبکه های 4G استفاده می کنید، بهتر است یک پاوربانک همراه داشته باشید.

 نقاط ضعف
باتوجه به اینکه گلکسی نوت 8 شاید یک گوشی تمام عیار باشد، به نظر غیر از سایز بزرگ آن که در هر جیبی جا نمی شود و باتری آن نتوان از آن ایرادی گرفت.

 کلام آخر
گلکسی نوت 8 به جرات یکی از بهترین گوشی های هوشمند بازار است. طراحی خاص و کشیده، ظرافت، وجود قلم Spen به اضافه امکاناتی همچون دستیار صوتی بیکس بی، این گوشی را برای مدیران بالارده مناسب می کند. گوشی بدنه کشیده ای دارد، بنابراین در هر جیبی جا نمی شود. بنابراین به دلیل ظرافت توصیه می کنیم هنگام قرارگیری داخل کیف حتما از کاور یا قاب استفاده کنید که خط و خش برندارد. 
امتیاز فناوران به این محصول 9 از 10

نظر شما