شناسهٔ خبر: 22614356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشن‌های نوظهور در واقع شخصیت‌بخشی به کودک است

گروه اجتماعی: جشن‌های نو ظهور، از جمله جشن اولین قدم، جشن تعیین جنسیت در واقع شخصیت‌بخشی به کودک است، به شرطی که به دور از اسراف باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کشور ما ایران از جمله کشورهایی است که در آداب و رسوم بومی خود برگزاری جشن‌های مناسبتی متعددی را دارد و گذشتگان به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و اعتقادی مراسم جشن برگزار می‌کردند، اما امروز جشن‌هایی در حال رواج یافتن بین مردم است که هیچ پایه و اساسی ندارد که از آن جمله می‌توان به جشن گودبای پمپرز، تعیین جنسیت و اولین قدم کودک اشاره کرد، از همین رو به سراغ کارشناسان اجتماعی رفتیم تا نظر آنان را در خصوص این چنین جشن‌هایی جویا شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم جباریان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد در خصوص ضرورت جشن گرفتن برای کودکان و خردسالان، اظهار کرد: برگزاری جشن هایی مانند جشن انتخاب نام کودک یا جشن تعیین جنسیت، ضمن ایجاد فضای شادی در خانواده،در واقع به نوعی اهمیت دادن به کودک است.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند: «اگر می‌خواهید فرزندان خود را خوب تربیت کنید به آنان احترام بگذارید»؛ لذا برگزاری جشن‌های مختلف در مراحل رشد کودک، نشانه اهمیت دادن به آن‌ها و نوعی شخصیت بخشی به کودک است.
این استاد دانشگاه همچنین با تأکید بر جنبه‌های مثبت این گونه جشن‌ها، عنوان کرد: البته برخی از خانواده‌ها ممکن است در این زمینه به خاطر چشم و هم‌چشمی افراط و اسراف کنند که این حرکت آثار مخربی را با خود در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: علاوه براین می‌توان گفت در هفت سال اول زندگی کودک پادشاه است و برگزاری این جشن‌ها نوعی احترام به اوست، از همین رو جنبه‌های مثبت این قضیه به جنبه‌های منفی آن برتری دارد.

نظر شما