شناسهٔ خبر: 22614319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با دفاع پرس:‌

پیروزی بر داعش نشانه راهبرد مشخص ایران در مبارزه با تروریسم است/ دنیا حامیان تروریست‌ها را می‌شناسد

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی بر داعش نشانه راهبرد مشخص و دقیق ایران در مبارزه با تروریسم است، گفت: همه دنیا می‌فهمند که چه کسی دقیقا با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و چه کسی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -
پیروزی بر داعش نشانه راهبرد مشخص ایران در مبارزه با تروریسم است/ دنیا می‌داند چه کسی از تروریست‌ها حمایت می‌کند

حسین شیخ‌ الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس با اشاره به پیام سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اعلام شکست داعش اظهار داشت: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده عملیات ضد داعش ارزیابی دقیقی از میدان‌ها داشت؛ چرا که وی گفته بود، کمتر از سه ماه پایان داعش اعلام خواهد شد. لذا دیدیم که در کمتر از سه ماه پرونده داعش در عراق و سوریه بسته شد.

وی در ادامه گفت:‌ حاج قاسم فرماندهی است که توانست افرادی را از کشورهای مختلف با فرهنگ‌های متفاوت زیر یک پرچم جمع کند و عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را علیه تروریست‌ها به اجرا بگذارد.

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه پیروزی حاصل شده فقط پیروزی بر داعش نیست، بلکه پیروزی در مقابل آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی نیز است، گفت: اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرماندهی بی‌نظیر سردار سلیمانی و جانفشانی‌های بی‌بدیل رزمندگانی که تحت فرماندهی این سردار رشید اسلام علیه داعش می‌جنگیدند، نبود، الان نه‌تنها داعش عراق، سوریه و ... را تحت کنترل کامل خود آورده بود، بلکه برخی از کشورهای غربی و همچنین برخی از شهرهای کشورمان را نیز در اختیار گرفته بود.

شیخ الاسلام در ادامه به نشست اخیرا وزرای خارجه برخی از کشورهای عربی در قاهره، اشاره و خاطرنشان کرد: وزرای خارجه برخی از کشورهای عربی که چند روز پیش در قاهره دور هم جمع شده و مدعی بودند که حزب الله لبنان و ایران عمل بی‌ثبات کننده منطقه است، سخت در اشتباهند و به تعبیر درست آنها از فهم و دانایی رنج می‌برند؛ وقتی آنها در قاهره فریاد می‌زدند که حزب الله باید در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد و ایران عامل بی‌ثبات کننده منطقه است، رزمندگان غیور حزب الله و مستشاران ایرانی در سوریه با تروریست‌های تکفیری داعش مبارزه می‌کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اگر ما با داعش در سوریه و عراق نجنگیده بودیم، هم اکنون باید در داخل تهران با این شجره خبیثه می‌جنگیدیم؛ این پیروزی نشانه راهبرد مشخص جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم است. همه دنیا می‌فهمند که چه کسی با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و چه کسی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

وی گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها ارزیابی دقیقی از منطقه غرب آسیا ندارند، آنها منطقه را نمی‌شناسند؛ ولی ما منطقه را به خوبی می‌شناسیم.

مشاور وزیر امور خارجه بیان داشت: داعش را آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند و برای آنها برنامه 30 ساله داشتند. آنها با اینکه ائتلاف نمایشی برای مبارزه با این شجره خبیثه تشکیل داده بودند؛ ولی داعشی‌ها را در میدان حمایت می‌کردند. هر جا عرصه بر داعش تنگ می‌شد، آمریکایی‌ها به کمک آنها می‌شتافتند.

شیخ الاسلام در ادامه تاکید کرد: آمریکایی‌ها با جنگنده‌های ائتلاف نمایشی ضد داعش به صورت علنی از داعش حمایت می‌کردند؛ ولی با این وجود در مقابل محور مقاومت شکست خوردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سه مؤلفه «اسلحه»، «پول» و «دانایی» در قدرت تاثیرگذار است، گفت: مؤلفه دانایی در قدرت خیلی مهم است؛ اگر به دانایی ضریب داده شود دو مؤلفه اسلحه و پول بی اثر خواهد شد. خوشبختانه دانایی در محور مقاومت بیشتر و در محور شرارت کمتر است یا اصلا نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اعلام اینکه کار داعش در عراق و سوریه پایان یافت، منطقه غرب آسیا شاهد چالش و بحرانی جدیدی خواهد بود، گفت: اختلاف بین امت اسلامی سناریوی اصلی و دایمی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنهاست؛ جنگ ایران و عراق، ظهور القاعده، داعش، همه‌پرسی اقلیم کردستان و استعفای سعد حریری از جمله چالش‌هایی بود که دولت‌های استکباری در راستای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی تعریف کرده و می‌کنند. لذا ما باید برای خنثی کردن سناریوهای طراحی شده از سوی دولت‌های استکباری وحدت امت اسلامی را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما