شناسهٔ خبر: 22614286 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز

صاحب‌خبر -

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین شرکت دارند.
هادی یوسف زاده با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره در رده سنی بزرگسالان هستند، افزود: در این جشنواره 34 قصه گوی برتر زن و مرد که از بین یک هزار و 378 قصه گویی این استان ها انتخاب شده اند، حضور دارند.
وی، هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ قصه گویی، ترویج آداب و سنن پهلوانی و آشنایی بیشتر نسل جدید با قهرمانان قصه ها و افسانه ها اعلام کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: قصه گویان در این جشنواره در سه بخش آزاد، رضوی و بومی قصه های خود را ارایه می کنند و برگزیدگان آن به مرحله بین المللی این جشنواره که بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود، راه می یابند.
یوسف زاده با بیان اینکه این جشنواره در پنج حوزه در کشور برگزار می شود، ادامه داد: تلاش می شود به مناسبت رویکرد تبریز 2018 جشنواره بین المللی قصه گویی1397 در تبریز برگزار شود.
وی با درخواست از عموم مردم برای حضور در این جشنواره، برگزاری 2 نشست تخصصی و علمی، اعزام قصه گوها به مدارس و بازدید از برخی اماکن تاریخی و دینی تبریز را از برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد.
یوسف زاده افزود: این جشنواره از امروز تا 2 آذر در تالار اندیشه پارک ائل گلی برگزار می شود.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183

انتهای پیام /*

نظر شما