شناسهٔ خبر: 22614169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لاوروف: استعفای چهره‌های افراط‌گرای معارض به اتحاد معارضان داخلی و خارجی سوریه کمک‌ می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به کناره‌گیری «ریاض حجاب»، تأکید کرد که استعفای چهره‌های افراط گرای معارض سوری به اتحاد معارضان داخلی و خارجی سوریه کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، استعفای چهره‌های افراط‌گرای معارض سوری می‌تواند به اتحاد معارضان داخلی و خارجی سوریه کمک کند.

«ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی مذاکره کنندگان که به «هیأت ریاض» معروف است شب گذشته استعفا کرد.

این هیأت مذاکره کننده به علت اینکه مقر خود را در ریاض قرار داده و تابع تام سیاست‌های عربستان به شمار می‌رود، به «هیأت ریاض» معروف شده است.

«ریاض حجاب» از ژوئن تا آگوست 2012 نخست‌وزیر دولت سوریه بود و سپس از دولت جدا شده و به مخالفین پیوست. شایعات بسیاری حول رشوه هنگفت عربستان به او جهت جدایی از دولت سوریه وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد، مسکو همکاری پایداری با واشنگتن در خصوص سوریه ایجاد کرده اما مشکلات بزرگی در این میان وجود دارد.

وی افزود، آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند.

لاوروف همچنین تأکید کرد: «اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا از گروه‌های افراط گرا که باید نابود و منزوی شوند، برای اهداف خود و پیشبرد برنامه‌هایش استفاده می‌کند و این در حالی است که آمریکا مدعی است که صرفا برای نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه حضور دارد».

انتهای پیام/.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما